به گزارش پارس نیوز، 

«هوشیار زیباری» وزیر دارایی سابق دولت عراق و عضو دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق، خواستار استفاده احزاب کرد از فرصت عدم وجود فهرست‌های واحد انتخاباتی برای احزاب شیعی یا اهل سنت، در انتخابات آتی شد.

به نوشته روزنامه عراقی «الاخبار»، وی افزود: عدم وجود فهرست‌های انتخاباتی واحد برای طرفهای سنی و شیعی در انتخابات آتی، فرصتی برای کردهاست تا به حقوق قانونی خود در پارلمان دست یابند.

وی با انتقاد از تعدد فهرست‌های انتخاباتی کردها برای انتخابات که قرار است 12 می (22 اردیبهشت آینده) برگزار شود، گفت که حزبش به دموکراسی و تعدد فهرست‌های انتخاباتی و رقابت‌های دموکراتیک اعتقاد دارد اما تعدد این فهرست‌ها در اوضاع کنونی و چالشهای فراروی کردها، درست نیست.

وزیر دارایی سابق عراق اعلام کرد: حزب دموکرات به عنوان بزرگترین حزب کردستان با تمام امکانات و توانش تلاش می‌کند تا فهرست‌های کردی را پس از انتخابات متحد و یکپارچه کند تا کردها جایگاهی قوی در بغداد پیدا کنند.

زیباری تصریح کرد: تمام مصیبت‌هایی که بر کردها وارد شده، به دلیل اختلافات داخلی آنها است و این امر بر فراکسیون‌های پارلمانی کردها در بغداد نیز تاثیر گذاشت و موجب تضعیف مواضع کردی شد. امیدوارم که همگی از این مسئله درس گرفته باشند.

وی تاکید کرد با همه این موارد، موضع واحد کردها در قبال بودجه، جای خوش‌بینی است و این امر بسیار خوب است. انتخابات فرارو به دلیل عدم وجود فهرست‌های واحد برای سنی‌ها و شیعه‌ها فرصت خوبی برای کردها است.