به گزارش پارس نیوز، 

'منیر اکرم' در نشست بررسی سیاست های هسته ای ایالات متحده در سال 2018(NPR) در موسسه مطالعات استراتژیک اسلام آباد (SSII)،سیاست های کنونی آمریکا را تهدیدی برای ایران و کره شمالی عنوان کرد.
این تحلیل گر سیاسی ادامه داد: واشنگتن در سیاست های هسته ای خود، چین را نیز به عنوان رقیب استراتژیک معرفی می کند و برنامه های هسته ای ایالات متحده، واکنش به گسترش زرادخانه هسته ای چین را تایید می کند.
منیر اکرم اضافه کرد: با رویکردی که آمریکا در موضوع سیاست های هسته ای در پیش گرفته است، گسترش مسابقه تسلیحات هسته ای جدید در جهان دور از انتظار نیست و همچنین احتمال استفاده از سلاح های هسته ای نیز افزایش می یابد.
سفیر پیشین پاکستان در سازمان ملل متحد در بخش دیگری از سخنانش با تشریح رویکرد ترامپ به توافق تاریخی هسته ای ایران و 1+5، گفت: فرصت 90 روزه ترامپ برای تایید یا رد پایبندی ایران به تعهداتش در توافق اتمی و نیز تعهدات آمریکا در لغو تحریم ها در ماه می 2018 فرا می رسد و در صورت عدم تمدید لغو تحریم ها، ایران می تواند ادعا کند آمریکا توافق را نقض کرده است.
وی ادامه داد:با این وجود، تهران معتقد است که موشک هایش در راستای منافع دفاعی ایران ساخته شده و برنامه های هسته ای این کشور زیر نظر سازمان های بین المللی به پیش می رود.
منیر اکرم در بخش دیگری از سخنانش هشدار داد که سیاست های هسته ای ایالات متحده در سال 2018(NPR) احتمال گسترش حملات هسته ای را در آینده افزایش می دهد.
'شیرین مزاری 'عضو مجلس ملی پاکستان و مدیر موسسه مطالعات استراتژیک اسلام آباد (SSII) نیز در این نشست در سخنانی گفت:پاکستان این روزها به طور فزاینده به هدف انتقادات آمریکا در خصوص سلاح هسته ای تبدیل شده است.
آساق**6125**1908