به گزارش پارس نیوز، 

نتایج نظرسنجی مشترک این شبکه و واشنگتن پست نشان می‌دهد 68 درصد آمریکایی ها از اقدامات واشنگتن در برابر روسیه و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه این کشور –به بهانه اقدامات مخرب مسکو در سطح بین الملل– حمایت می‌کنند. از هر 10 آمریکایی، 4 نفر از این اقدامات به طور کامل حمایت می کنند.

این گزارش می افزاید هم دموکرات ها و هم جمهوری خواهان از اقدامات سختگیرانه تر علیه روسیه حمایت می کنند که با توجه فضای سیاسی این روزهای آمریکا (و علی رغم اختلافات میان این دو گروه درخصوص بسیاری مسائل) نکته قابل توجهی است. 74 درصد دموکرات ها و 68 درصد جمهوری خواهان و همچنین افراد غیروابسته به این دو حزب از این تحریم ها استقبال می کنند.

در ادامه گزارش ای بی سی نیوز آمده است علی رغم حمایت بیشتر آمریکایی‌ها از تحریم‌های روسیه، 52 درصد افراد شرکت کننده در این نظرسنجی از دیدار آتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روس وی در کاخ سفید به منظور بهبود روابط مسکو-واشنگتن استقبال می کنند. 42 درصد نیز مخالف چنین دیداری هستند و معتقدند این اقدام به معنای تأیید قانون شکنی‌های (ادعایی) روسیه در سطح بین الملل است. در میان حامیان برگزاری این دیدار، 65 درصد طرفدار وضع تحریم های سختگیرانه تر علیه روسیه هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که 56 درصد آمریکایی ها از دیدار بلندپایه میان ترامپ و کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی، حمایت می کنند. با وجود این، آنها به نتایج این دیدار چندان امیدوار نیستند. دو سوم آنها معتقدند بعید است این دیدار به صرفنظر کردن پیونگ یانگ از تسلیحات هسته ای خود بینجامد. از میان کسانی که معتقدند این دیدار به خلع سلاح هسته ای کره شمالی منجر خواهد شد، 81 درصد موافق و 14 درصد مخالف برگزاری آن هستند. این در حالی است که 50 درصد افرادی که به نتایج این دیدار امیدی ندارند، مخالف برگزاری آن هستند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که مردم آمریکا در کل، گفتگو را به تقابل میان آمریکا با هر یک از دو کشور روسیه و کره شمالی ترجیح می دهند. در واقع، از هر 10 آمریکایی، 6 نفر مخالف تهدیدهای نظامی ترامپ علیه پیونگ یانگ هستند.

نظرسنجی مشترک ای بی سی نیوز و واشنگتن پست همچنین نشان می دهد علی رغم اینکه تنها 32 درصد شرکت کنندگان معتقدند ترامپ در قبال کره شمالی مسئولانه رفتار خواهد کرد، بیشتر آنها از دیدار میان او و کیم جونگ-اون حمایت می کنند.

از سوی دیگر، 49 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند ترامپ از اقدامات روسیه به اندازه کافی انتقاد نمی کند. 38 درصد نیز اقدامات ترامپ را مناسب می دانند. 4 درصد نیز معتقدند او بیش از اندازه از اقدامات مسکو انتقاد می کند.

این نظرسنجی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه گذشته و پیش از حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه انجام شد.

نتایج این نظرسنجی همچنین حاکی از اختلاف نظر قابل توجه میان جمهوری خواهان و دموکرات ها درباره دیدار میان پوتین و ترامپ است. 69 درصد جمهوری خواهان از این دیدار استقبال کرده اند؛ اما تنها 37 درصد دموکرات ها و 53 درصد افراد مستقل (غیروابسته به دو حزب جمهوری خواه و دموکرات) از آن حمایت کرده اند.