به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه ینی شفق با انتشار گزارشی تحت عنوان 'فروپاشی خاورمیانه' نوشت: کشورهای غربی به خصوص آمریکا به خاورمیانه به چشم منطقه تحت کنترل نظامی خود می نگرند به طوری که امروز با استقرار شمار زیادی از سربازان و تاسیس پایگاه های نظامی به واقع حتی در مقابل مبارزات مشروع کشورهای منطقه علیه گروه های تروریستی ایستاده اند.
به نوشته این رسانه، بیش از 54 هزار سرباز آمریکایی در 12 کشور خاورمیانه، حضور دارند و تاسیس پایگاه نظامی در هفت کشور این منطقه و حضور نظامی در کشورهای قطر، بحرین، امارات، عربستان، مصر، کویت، عراق، سوریه، اردن و عمان نشان از دیدگاه این کشور نسبت به کنترل خاورمیانه دارد.
ینی شفق اضافه کرد: آمریکایی ها با همراهی نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) در شمال سوریه 2 پایگاه هوایی و هشت نقطه نظامی ایجاد کرده اند و به گفته مقامات وزارت دفاع این کشور(پنتاگون)، بیش از پنج هزار و 200 سرباز آمریکایی در عراق و 2 هزار سرباز آمریکایی دیگر نیز در سوریه حضور دارند.
این رسانه نزدیک به دولت ترکیه مدعی شد که بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه، پایگاه هوایی العدید در قطر است که نزدیک به 11 هزار سرباز آمریکایی در آنجا مستقر هستند و در پایگاه نظامی دوحه نیز 10 هزار سرباز آمریکایی حضور دارند.
به نوشته ینی شفق، دیگر کشورهای غربی نیز در طول سال های گذشته تاکنون سعی کردند که از قافله اشغال مناطقی از خاورمیانه عقب نمانند به طوری که شاهدیم یک پایگاه نظامی فرانسوی با 700 نظامی در ابوظبی امارات، چندین پایگاه نظامی انگلیسی در امارات، بحرین و عمان و شمار زیادی از نظامیان اروپایی پس از حمله آمریکا به عراق همچنان در این کشور با تاسیس اردوگاه های آموزشی نظامی حضور دارند.
مقامات سیاسی و تحلیلگران ترکیه مدعی هستند که آمریکایی ها با حضور در منطقه خاورمیانه و حمایت از گروه های تروریستی، امنیت دولت های مستقل منطقه را به خطر انداخته و زمینه نفوذ بیشتر رژیم صهیونیستی را فراهم می کنند.
روزنامه استار اواخر سال گذشته میلادی در گزارشی نوشت که آمریکا با ساماندهی نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) در راستای ایجاد یک ارتش منظم تروریستی موسوم به 'ارتش شمال' در سوریه گام بر می دارد.
این روزنامه در گزارش خود افزود: وظیفه آموزش و ساماندهی تروریست های پ.ک.ک و پ.ی.د بر عهده فرماندهان عالیرتبه و کارشناسان وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) و سازمان جاسوسی این کشور(سیا) است و این تروریست ها در پایگاه های نظامی آمریکایی در شمال عراق و سوریه تحت نظر آمریکایی ها تربیت می شوند.
به باور کارشناسان امنیتی ترکیه، اگر چه آمریکایی در منطقه خاورمیانه حضور فیزیکی دارند اما تلاش آنها این است که برای رسیدن به اهداف خود در منطقه از نیروهای بومی استفاده کنند و با تربیت آنها بتوانند جنگ های نیابتی در راستای پروژه های خود به راه اندازند.
مقامات سیاسی و تحلیلگران امنیتی ترکیه مدعی اند که بسیاری از تروریست هایی که به ترکیه آمده و به انجام عملیات تروریستی دست زده اند، پیش از آن در اردوگاه های آموزشی غرب در منطقه خاورمیانه تربیت شده و یا از عناصر گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا (پ.ک.ک و پ.ی.د) بوده اند.
اواسط اسفند ماه 96 مته یارار کارشناس ارشد سیاست های امنیتی ترک شرکت در همایش 'عملیات عفرین با تمام جوانب آن' طی سخنانی ادعا کرد: در سال های اخیر بسیاری از ماموران پلیس، ژاندارمری و سایر قوای ترکیه در جریان درگیری و یا حملات تروریستی پ.ک.ک کشته و زخمی شدند که این موضوع، مقامات ترکیه را مجبور به تحقیق در خصوص کشف منبع تروریست ها کرد.
وی بیان کرد: در طول سالیان گذشته در جریان تحقیقات و بازجویی از عوامل تروریستی دستگیر شده مشخص شد که اغلب عناصری که در ترکیه دست به اقدامات خرابکارانه و تروریستی می زنند، پیش از ورود به کشور در اردگاه های پ.ک.ک و پ.ی.د در عفرین تحت آموزش های ویژه تروریستی قرار گرفته اند.
وی تاکید کرد: در جریان عملیات عفرین حداق هفت کشور غربی به صورت آشکار و یا پنهان به حمایت مالی اطلاعاتی از تروریست ها پرداختند به طوری که می توانم ادعا کنم که ارتش ترکیه در جریان عملیات شاخه زیتون علاوه بر عناصر تروریستی پ.ک.ک و پ.ی.د، با هفت کشور دیگر نیز همزمان جنگید.
خاورم/1905