به گزارش پارس نیوز، 

بشار اسد رئیس جمهور این کشور با هیئتی پارلمانی از حزب روسیه متحد، -حزب حاکم در جمهوری اتحادیه روسیه- دیدار کرد. در این دیدار دو طرف گفتگوهایی در خصوص تحولات جدید سوریه و تجاوز سه جانبه غرب به این کشور به علاوه مناسبات تاریخی میان سوریه و روسیه و راهکارهای تقویت این مناسبات در ابعاد مختلف صورت دادند.

بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در این دیدار تاکید کرد که تجاوز موشکی اخیر به سوریه همزمان با مجموعه‌ای از دروغ پردازی‌ها و سند سازی‌ها در شورای امنیت از سوی همان کشورهایی صورت گرفت که تجاوز ضد روسیه و سوریه را رقم زده اند و این موضوع بار دیگر ثابت کرد که دو کشور وارد یک درگیری واحد شده‌اند که تنها ضد تروریسم نیست، بلکه برای حمایت از قوانین بین المللی مبتنی بر احترام به تمامیت ارضی کشورها و اراده ملت‌ها دنبال می‌شود.

اسد در خصوص مناسبات دوجانبه بر ضرورت ایجاد راهکارهای اجرایی جهت فعال‌سازی همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور به ویژه در زمینه بازسازی سوریه تاکید کرده و از اهمیت همکاری‌های پارلمانی موجود میان دو کشور در محافل بین‌المللی به ویژه در دوره ترسیم مجدد نقشه سیاسی جهان سخن گفت.

اعضای هیئت روس نیز تجاوز موشکی سه جانبه به سوریه را به شدت محکوم کرده و آن را تجاوزی آشکار ضد منشورهای بین‌المللی دانستند که در شرایطی صورت گرفته که مردم سوریه به دنبال بازگرداندن امنیت و ثبات و بازسازی ویرانی‌های ناشی از تروریسم در این کشور هستند. هیئت مذکور بر ثبات مواضع روسیه در حمایت از سوریه تاکید کرده و از تمایل این کشور برای تقویت همکاری‌ها با سوریه در زمینه‌های اقتصادی و بازسازی و عقد قراردادهای مشارکت بین شهرها و مناطق مختلف دو کشور خبر داد.

ریاست هیأت روس را در این دیدار آندری تورشاک نایب رئیس مجلس فدرال جمهوری سوریه بر عهده داشت و تعداد دیگری از عناصر پارلمان و استاندار استان خانتی مانسیسک نیز در این دیدار حضور داشتند.