به گزارش پارس نیوز، 

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با بی‌بی‌سی ضمن حمایت تمام قد از همکاری روز گذشته لندن در تجاوز به سوریه اعلام کرد: در حال حاضر هیچ پیشنهادی برای حمله به سوریه وجود ندارد و هدف حملات روز گذشته در راستای فرستادن پیامی برای این کشور بود.

وزیر خارجه انگلیس ادعا کرد: حمله انگلیس و متحدان ما به سوریه ضروری بود تا جلوی حملات شیمیایی از سوی حکومت اسد گرفته شود!

جانسون در ادامه افزود: به نظرم اسد دیگر از تسلیحات شیمیائی استفاده نمی کند؛ اما در صورت استفاده از این سلاح ما آماده حمله مجدد به سوریه هستیم.

ادعاهای واهی وزیر خارجه انگلیس در حالی مطرح می شود که سازمان منع تسلیحات شیمیائی به تازگی کار خود را در سوریه آغاز کرده و تا کنون حمله شیمیائی ادعائی غرب در این کشور مورد بررسی و یا اثبات قرار نگرفته است.

گفتنی است بامداد دیروز شنبه 25 فروردین ماه سال جاری، متجاوزان آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی بر خلاف قوانین بین المللی و منشور ملل متحد، اهدافی را در سوریه بمباران کردند.

این اقدام به بهانه حمله شیمیایی ادعایی هفته گذشته به شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی در نزدیکی دمشق پایتخت کشور سوریه انجام شد.