به گزارش پارس نیوز، 

'آرتی بالی' روز پنجشنبه افزود:وقوع درگیری نظامی بین روسیه و متحدان غربی در شرق دریای مدیترانه پس از اقدام مسکو به وتوی یک قطعنامه آمریکا در سازمان ملل برای تشکیل نهاد جدید برای شناسایی مسبب حمله شیمیایی در سوریه بسیار محتمل است.آمریکا نیز تلاش روسیه را برای انجام تحقیقات بین المللی در مورد این حملات در سوریه خنثی کرد. شک و تردید زیادی در مورد نتیجه حمله نظامی احتمالی ترامپ به سوریه وجود دارد.
به عقیده بالی، کل منطقه در صورت وقوع این حمله برای مدت چندین دهه بی ثبات و عواقب وخیمی را برای آسیا بدنبال خواهد داشت.
این کارشناس هندی ، سیاست خارجی آمریکا در مورد سوریه را نامشخص خواند و گفت: سیاست خارجی ترامپ در رابطه با بحران سوریه ضد و نقیض است.
وی توضیح داد: ترامپ در سال 2017 در شرایط تقریبا مشابه، دستور داد که به یک پایگاه نظامی در سوریه هدف قرار گیرد. وی در آوریل سال جاری نیز اعلام کرد که ماموریت اصلی واشنگتن در جنگ با گروه تروریستی داعش در سوریه تقریبا تکمیل شده و نیروهای آمریکایی این کشور را بزودی ترک خواهند کرد. اما ژنرال جوزف ووتل فرمانده ستاد مرکزی نیروی زمینی آمریکا گفت که از ادامه حضور نظامی آمریکا در سوریه، با توجه به مخالفت مقام های وزارت دفاع آمریکا حمایت می کند.
بالی آمریکا و متحدانش را به تشدید مضاعف بحران سوریه متهم کرد و گفت: واشنگتن به گروههای مسلح سوری آموزش و سلاح می دهد و از آنان از طریق طراحی و اجرای حملات هوایی حمایت می کند.
وی ادامه داد: آمریکا و متحدانش دولت اسد را به استفاده از سلاح های شیمیایی متهم کرده اند. از آنجا اثری از وقوع چنین حمله ای پیدا نشده و به نظر می رسد که واشنگتن سعی دارد که از آن به عنوان بهانه ای برای حمله به سوریه استفاده کند.
کارشناس هندی یادآورد شد که حتی اگر چنین حمله ای صورت گرفته باشد امکان دارد که گروههای مسلح سوری تحت حمایت غرب آنرا به منظور تدارک بهانه ای برای حمله به سوریه ترتیب داده اند. 'هیچ دلیلی برای استفاده دولت سوریه اسد از سلاح های شیمیایی در سوریه تحت شرایط کنونی وجود ندارد.'
وی همچنین دیدار اخیر ولیعهد عربستان از آمریکا را به عنوان بخشی از توطئه ریاض علیه تهران توصیف کرد و گفت:عربستان به دلیل ترس از کاهش روزافزون نفوذ خود در خاورمیانه، سعی دارد نفوذ ایران را در این منطقه با ترغیب آمریکا به حمایت از ادامه حمله نظامی سعودی به یمن ، تدارک کمک مالی و سلاح به گروههای تروریستی در سوریه و برقراری تماس با برخی گروه های عراقی مهار کند.
بالی افزود:سفر طولانی محمد بن سلمان به آمریکا، انگلیس، مصر و فرانسه نشان می دهد که ائتلافی متشکل از آمریکا، فرانسه، عربستان و اسرائیل در نظر دارد که به سوریه حمله و ائتلاف دیگری متشکل از روسیه، چین و ایران تصمیم گرفته است که به رئیس جمهوری سوریه در تثبیت وضعیت در این کشور کمک کند.
شبد**آساق**1424 **1010