به گزارش پارس نیوز، 

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در نشستی روز پنجشنبه با تکرار ادعاها گفت «بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران»، کماکان جز نگرانی‌های حل‌نشده است.

وزیر دفاع آمریکا در بخشی از این نشست به چالش‌های هسته‌ای پیش روی آمریکا اشاره کرد و گفت: «با آنکه تحولات اخیر موجب ایجاد تحرکات مثبت شده‌اند، تحریک‌های هسته‌ای کره شمالی صلح و امنیت منطقه را تهدید می‌کنند و در سازمان ملل، با محکومیت جهانی کشورها مواجه شده است. بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران کماکان جزو نگرانی‌های حل‌نشده است. تروریسم هسته‌ای، در سراسر جهان، تهدیدی محسوس است.»

جیمز متیس در بخش دیگری از اظهاراتش به متن قانونی (قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» یا «کاتسا»)  که خواستار اعمال تحریم‌ها علیه ایران، روسیه و کره شمالی است پرداخت و خواستار آن شد که اختیار صدور معافیت‌های تحریمی ذیل این قانون به دولت ترامپ محول شود.

وی گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ روز ۲ آگوست ۲۰۱۷ با امضای کاتسا، آن را به قانون تبدیل و تحریم‌های جدیدی برای مقابله با اقدامات ایران، روسیه و کره شمالی اعمال کرد. منتظر همکاری با کنگره برای رفع تبعات امنیت ملی این قانون همکاری کنم. مهم است که ما از اختیار کافی برای صدور معافیت برخوردار باشیم، در غیر این صورت ممکن است ما نتوانیم در راستای منافعمان عمل کنیم و یک بار اضافی را به شریکان و متحدانمان تحمیل کنیم.»