به گزارش پارس نیوز، 

سفارت روسیه در هلند عصر چهارشنبه با اشاره به برگزاری نشست شورای اجرایی سازمان منع سلاح های شیمیایی (OPCW) در روز دوشنبه آینده برای بررسی موضوع سوریه گفت: زمان آن است که لفاظی ها و سخنرانی های جنگی را کنار بگذاریم و به مسیر دیپلماتیک برای حل و فصل اوضاع بازگردیم.
سازمان منع سلاح های شیمیایی مستقر در لاهه هلند روز سه شنبه اعلام کرد که این سازمان از ابتدای مطرح شدن ادعاهای کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه درحال جمع آوری اطلاعات از تمام منابع موجود و تحلیل و بررسی آنها بوده است.
'احمد اوزومچو' مدیرکل این سازمان نیز اعزام یک تیم حقیقت یاب از طرف این سازمان به 'دوما' سوریه را مورد بررسی قرار داده و مقدمات اعزام این هیات در دست انجام است.
در همین حال سوریه و روسیه نیز خواستار تحقیقات درباره ادعاهای کاربرد سلاح های شیمیایی شده اند و دبیرخانه این سازمان نیز از دولت سوریه خواسته که هماهنگی های لازم را برای اعزام هیات حقیقت یاب این سازمان به سوریه انجام دهد.
این درحالی است که کشورهای غربی متشکل از آمریکا ، فرانسه و انگلیس سه کشور دارای حق وتو در شورای امنیت در جلسه سه شنبه شب شورای امنیت مخالفت خود را با سه قطعنامه پیشنهادی روسیه در زمینه تحقیقات در سوریه اعلام کردند.
ازسوی دیگر ، سران کشورهای غربی به لفاظی های جنگ طلبانه خود و متهم کردن بدون سند و مدرک سوریه ادامه می دهند. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه با انتشار یک توئیت جنگ طلبانه خطاب به روسیه نوشت: آماده باشید موشک های ما در راه هستند!
جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا نیز روز چهارشنبه گفت: اگر رئیس جمهوری آمریکا تشخیص دهد ، آماده ارائه گزینه های نظامی هستیم.
قانونگذاران روسی به آمریکا هشدار داده اند که مسکو حمله هوایی به سوریه را به منزله جنایت جنگی تلقی می کند و این مساله ممکن است باعث برخورد نظامی مستقیم شود. به گفته بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل متحد، تروریست ها با نسبت دادن اتهام به کارگیری سلاح شیمیایی به ارتش سوریه، با کسب حمایت غرب تلاشی آشکار برای مانع شدن از پیشروی ارتش این کشور دارند. روسیه نیز ادعای مطرح شده مبنی بر استفاده از گاز کلر در شهر دوما از سوی ارتش سوریه را رد و اعلام کرد: این ادعاهای بی اساس تنها با هدف توجیه حمله نظامی به این کشور مطرح می شود.
شورای اجرایی سازمان منع سلاح های شیمیایی روز چهارشنبه نیز جلسه فوق العاده ای برای رسیدگی به ادعاهای انگلستان درمورد اقدام روسیه در کاربرد عامل شیمیایی علیه 'سرگئی اسکریپال' جاسوس سابق برگزار کرد. در این نشست تصمیم پیشنهادی روسیه و مورد حمایت چین و ایران مبنی بر بررسی مشترک حادثه با انگلستان و استفاده از سازوکارهای موجود در کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی به تصویب نرسید. گزارش این نشست نیز با مخالفت ایران و روسیه با متن پیشنهادی گروه غرب به تصویب نرسید و جلسه بدون گزارش خاتمه یافت.