به گزارش پارس نیوز، 

جمعی از اعضای جامعه مدنی اسلام آباد با تجمع در باشگاه رسانه های پاکستان اعلام کردند که وابسته نظامی آمریکا که اخیرا در حادثه رانندگی یک شهروند پاکستانی را کشته است، باید هرچه سریعتر محاکمه شود.
شرکت کنندگان در این اجتماع اعلام کردند که 'اگر یک شهروند آمریکایی به دست یک پاکستانی کشته می شد، نحوه برخورد و رفتار با وی چگونه بود'؟
حاضران در این تجمع از دولت پاکستان خواستند که در سریع ترین زمان ممکن به پرونده این دیپلمات آمریکایی رسیدگی شود.
به گزارش ایرنا ، عبور خودروی وابسته نظامی آمریکا در اسلام آباد از چراغ قرمز و کشته شدن یک موتورسوار ، باعث احضار «دیوید هیل» سفیر این کشور به وزارت خارجه پاکستان شد.
برخورد خودروی شخصی وابسته نظامی سفارت آمریکا با یک دستگاه موتورسیکلت در روز شنبه 18 فروردین ماه، سبب جان باختن موتورسوار و مصدومیت دو شهروند پاکستانی دیگر شد.
به گزارش پلیس، این حادثه ناشی از بی توجهی راننده خودروی سفارت آمریکا در پاکستان به قوانین راهنمایی و رانندگی و عبور از چراغ قرمز در خیابان «مارگالا» واقع در اسلام‌آباد بوده است.
پلیس اسلام آباد پس از آن از وزارت خارجه پاکستان درخواست کرد که مصونیت دیپلماتیک این متهم را لغو کند، چرا که وی به صراحت مرتکب قتل شده است.
«تهمینه جنجوعه» معاون وزیر خارجه پاکستان نیز گفت که تصمیم گیری در این باره مطابق قوانین پاکستان و کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک انجام می شود.
واشنگتن نیز پس از این اتفاقات، نسبت به وضع قوانین و محدودیت های جدید درخصوص تردد دیپلمات های پاکستان در آمریکا از ماه می آینده اقدام کرد.
پیش از این نیز، 'ریموند دیویس' که خود را کارمند سفارت آمریکا معرفی کرده بود یک شهروند پاکستانی را به ضرب گلوله در شهر لاهور کشت و اگر چه مشخص شد وی جاسوس سیا است اما با پرداخت دیه آزاد شد.
این واقعه بحران دیپلماتیک در روابط پاکستان با آمریکا ایجاد کرد که همچنان ادامه دارد.
به گفته رسانه ها، احترام نگذاشتن دیپلمات امریکایی به قوانین راهنمایی و رانندگی پاکستان که منجر به کشته شدن یک شهروند این کشور شده است، بحران دیپلماتیک تازه‌ای را در روابط دو کشور ایجاد کرده است.