به گزارش پارس نیوز، 

وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به تهدید توییتری ترامپ مبنی بر حمله موشکی به سوریه، اعلام کرد از تنش آفرینی "بدون ملاحظه" آمریکا متعجب نشده است.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین تأکید کرد آمریکا از "جعلیات و دروغ" به عنوان بهانه‌ای برای هدف قرار دادن سوریه استفاده می‌کند.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه گفت: از این تنش آفرینی لجام گسیخته از طرف دولتی مانند آمریکا که همواره حامی تروریسم در سوریه بوده است تعجب نمی‌کنیم.

وی افزود: به هیچ وجه جای تعجب ندارد نظامی مانند نظام آمریکا که به عنوان نیروی هوایی داعش عمل کرده است، از تروریست‌ها در غوطه حمایت کند و خبر‌های ساختگی و دروغین آن‌ها را پوشش دهد تا از آنان به عنوان بهانه و دستاویزی برای حمله به سوریه استفاده کند.

این منبع همچنین گفت: نظام آمریکا و هم پیمانانش مانند نظام‌های فرانسه و انگلیس تصور می‌کنند با کار‌ها و گفتارشان، جنگ با تروریسم را در سوریه متوقف خواهند کرد، اما آن‌ها در توهم به سر می‌برند و دولت سوریه به مبارزه با تروریسم صرف نظر از اینکه واکنش‌های آنان چه خواهد بود، ادامه می دهد. 

وی افزود: آنچه دولت آمریکا به تازگی بروز داده است نه تنها نشان می‌دهد فاقد اصول و ارزشهاست بلکه نشان می‌دهد فاقد خردورزی و عقلانیت است و همین به خودی خود تهدیدی برای امنیت و صلح بین المللی است. سوریه از هر کمیته تحقیق بی طرف و سالمی که سیاسی و وام دار برخی کشور‌های مشخص نباشد استقبال می‌کند و همین مهر تأییدی بر بی گناهی دولت سوریه در برابر هرگونه شایعات مربوط به استفاده از تسلیحات شیمیایی است.