به گزارش پارس نیوز، 

«ویلیام لیسی اسوینگ» مدیرکل سازمان بین المللی مهاجرت که وارد تاشکند شده با مقامات وزارت امور خارجه ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در حال حاضر ازبکستان عضو سازمان بین المللی مهاجرت نمی باشد، بدین دلیل این کشور امکان حضور در فعالیت سازمان بین المللی مهاجرت به عنوان عضو کامل را بررسی می کند.

در این دیدار در وزارت امور خارجه ابعاد اولویت‌دار گسترش همکاری های متقابل ازبکستان و سازمان بین المللی مهاجرت مورد بررسی قرار گرفت.

مقامات ازبکستان به هیأت سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کردند طرف ازبکی امکان حضور در فعالیت این سازمان به عنوان عضو کامل الحقوق را بررسی می کند. در این زمینه دو طرف بر علاقمندی متقابل خود برای تحکیم و توسعه روابط تاکید کردند.

برنامه ریزی شده هیئت سازمان بین المللی مهاجرت در چارچوب سفر خود با مقامات شورای امنیت ریاست جمهوری، دولت، وزارت اشتغال و روابط کاری، وزارت کشور، دادستان کل ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کند.

سازمان بین المللی مهاجرت یک سازمان بین المللی پیشرو در زمینه مهاجرت است که در سال 1951 میلادی تاسیس شده است و همکاری نزدیکی سازمان های دولتی، بین المللی و غیر دولتی دارد.

با داشتن 162 عضو دائم و 9 عضو ناظر و دفاتر رسمی در بیش از 100 کشور مختلف ، آرمان سازمان بین المللی مهاجرت کمک به مهاجرت قانونمند و انسانی به عنوان منافع مشترک همه است. در تحقق این امر مهم، سازمان بین المللی مهاجرت خدمات و پیشنهادات خود را هم به دولت ها و هم به مهاجران ارائه می کند.