به گزارش پارس نیوز، 

 دراین مراسم که در سال اجتماعات خلیج فارس سفارت ایران در آتن برگزار شد، 'مجید مطلبی شبستری' سفیر، کارکنان دیگر ارگان های مستقر در این شهر آتن، جمعی از دانشجویان و ایرانیان مقیم یونان حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم فیلم کوتاهی از زندگی نامه امام علی(ع) برای مدعوین به نمایش گذاشته شد.
سپس دکتر' علی محمد حلمی' رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به زندگی پر برکت مولای موحدین علی ابن ابیطالب ، گفت: زندگی امام علی(ع) را می توان به سه مرحله تقسیم کرد.
مرحله اول زندگی امام علی (ع) روند فرهنگی و تبلیغاتی و حضور در کنار پیامبر اکرم (ص) و ایستادگی در مقابل کافران و شرکت در عزوات با شجاعت تمام بود .
مرحله دوم زندگی پر برکت امام علی(ع) سکوت برای حفظ وحدت امت اسلامی و ادامه تبلیغات و ارایه دیدگاه های حقیقی قرآن و رسول اکرم (ص) بود.
امام علی (ع) در مرحله سوم با اصرار مردم برای بدست گرفتن رهبری، وارد صحنه شد و در این زمان فقط به مردم و اجرای عدالت اسلامی و اصول اسلامی می اندیشید و با کسانی که از قدرت زیادی برخوردار بودند و در صدد انحراف از حقایق الهی و قرآنی تلاش و توطئه می کردند، ایستاد و هرگز برای مصلحت اندیشی سیاسی، ذره ای از اصول خود کوتاه نیامد و با کمال قدرت و شجاعت به اجرای عدالت اجتماعی و فردی بر اساس دستورات اسلامی و الهی اقدام کرد.
وی افزود: گروه های تروریستی امروز همان کاری را انجام می دهند که کافران و کج اندیشان در زمان امام علی( ع) انجام می دادند ولی مولای موحدین در مقابل آنان برای حفظ اسلام ایستاد و جان خود را فدای حقیقت و عدالت کرد.
همچنین مراسم های مشابه ای در مراکز شیعیان مقیم شهر آتن در انجمن جعفری، واقع در غرب این شهر ، انجمن گلزار زینب ( س) و در انجمن افغانی ها با حضور گسترده عاشقان امت و ولایت برگزار شد.
شبد**462**9122