وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت سازمان ملل درباره حملات تروریستی به دمشق نوشت جنایت‌ها علیه این کشور در چارچوب قتل عام های ادامه‌داری است که گروه های تروریستی -که برخی دوست دارند آنها را گروههای مسلح میانه رو بنامند- مرتکب می شوند.

وزارت خارجه سوریه افزود سوریه خواستار توقف این اقدامات جنایتکارانه است. همچنین از کشورهایی که این گروه های تروریستی را فعال می کنند و به آنها پول و سلاح می دهند از جمله از رژیم های سعودی و قطر می خواهد بی درنگ از حمایت‌های خود از این گروه های تروریستی دست بردارند.

وزارت خارجه سوریه در این دو نامه‌ افزود دمشق همچنین از کشورهای عضو سازمان ملل می خواهد از ارزش های منشور سازمان ملل که بر دور کردن ملت های جهان از فجایع جنگ تأکید کرده است، دفاع کنند.

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد دمشق از کشورهای عضو سازمان ملل می خواهد اهداف واقعی جنگی را که کشورهای استعمارگر و دست نشاندگان و تروریست های وابسته به آنها علیه کشور و ملت سوریه به راه انداخته اند، برملا کنند.

یادآور می شود در جنایت دیشب تروریست ها بیش از 35 نفر در حمله موشکی به بازاری در ریف دمشق کشته و شمار دیگری نیز زخمی شدند.