پایگاه اینترنتی مدیا لاین در مطلبی نوشت گزارش‌ها حاکی از آن است که قدرت‌های اروپایی به دنبال اعمال تحریم‌هایی تازه علیه ایران هستند تا بتوانند توافق هسته‌ای (۲۰۱۵) موسوم به برجام را حفظ کنند.

بنابر این مطلب، اما این تحریم‌ها کمتر از حد انتظار کاخ سفید هستند، در نتیجه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به تهدید‌های خود مبنی بر خروج از برجام در ماه مه ۲۰۱۸ ادامه می‌دهد.

در ادامه این مطلب آمده است: انگلیس، فرانسه و آلمان، سه کشور اروپایی قدرتمند، از طرفداران برجام هستند و با نظر دولت ترامپ مبنی بر اصلاح توافق هسته‌ای (برجام) همانند تغییر بند موسوم به «غروب» که در خصوص پایان محدودیت‌ها در زمینه توانایی غنی سازی ایران در یک دهه آینده است، موافق نیستند.

بنابر این مطلب، دولت ترامپ به دنبال اعمال محدودیت‌های همیشگی بر برنامه غنی سازی ایران است. ترامپ اختلاف نظر خود با رکس تیلرسون، وزیر خارجه اسبق آمریکا، در خصوص توافق هسته‌ای ایران را از عوامل اصلی برکناری وی اعلام کرد. ترامپ از تیلرسون خواسته بود تا با اروپایی‌ها برای اصلاح برجام مذاکره کند.

در پایان این مطلب آمده است: کشور‌های اروپایی با توجه به معرفی مایک پمپئو به عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا که رویکردی ضد ایرانی دارد، این گونه برداشت می‌کنند که دولت ترامپ به دنبال بر هم زدن توافق هسته‌ای است و در نتیجه مذاکرات با مقامات آمریکایی را متوقف خواهند کرد.