اظهارات اخیر هیلاری کلینتون درباره دلایل شکستش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا در برابر دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا و نامزد حزب جمهوری خواه در آن رقابت ها، باعث عصبانیت دموکرات‌ها و حتی مشاوران سابق او شده است.

دموکرات ها به این دلیل خشمگین هستند که کلینتون همچنان در سخنرانی هایش به این موضوع می پردازد که چرا در انتخابات 2016 شکست خورد. حتی مشاوران و اعضای سابق ستاد انتخاباتی کلینتون معتقدند که این اظهارات به ضرر حزب دموکرات است.

در ادامه گزارش هیل آمده است کلینتون چند روز پیش در جریان یک همایش در ایندیانا، گفت ایالت هایی که در انتخابات سال 2016 از او حمایت کردند، از شرایط اقتصادی بهتری –نسبت به ایالت های حامی ترامپ– برخوردار هستند. این اظهارات یادآور سخنان وزیر امور خارجه سابق آمریکا در جریان رقابت های سال 2016 بود مبنی بر آنکه حامیان ترامپ شرایط اقتصادی رقت انگیزی دارند. در دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، جمهوری خواهان بارها این اظهارات کلینتون را به عنوان سلاحی علیه او به کار بردند.

گزارش هیل می افزاید کلینتون همچنین به طور ضمنی اظهار کرد زنانی که به ترامپ رأی دادند تحت فشار همسران، رؤسا، فرزندان پسر یا افراد دیگر این کار را انجام داده اند.

بسیاری از متحدان پر و پا قرص کلینتون و مشاوران دیرین او در گفتگو با هیل، سخنان وزیر خارجه سابق آمریکا را مایه شرمساری خواندند که در نهایت به ضرر حزب دموکرات تمام خواهد شد.