سلسله نشست های حزب ندای ایرانیان با موضوع  ساز و کارها و موانع تحقق عدالت اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه 21 اسفندماه با حضور کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و صادق خرازی دبیر کل حزب ندای ایرانیان در محل دفتر این حزب برگزار شد.

صادق خرازی دبیر کل حزب ندای ایرانیان در ابتدای این نشست با اشاره به برجام و بدعهدی های آمریکا گفت: آنها با تصرف از ظرفیت های ما، از ما امضا گرفتند و با کاهش ظرفیت و کنترل موقعیت ما در حال تصرف حیاط خلوت ما هستند، برجام آن روز با برجام امروز تفاوت زمین تا آسمان دارد و تمام ظرفیت ها را در قالب برجام دارند می برند و برجام هیچ چیزی برای دفاع ندارد.

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: برجام کار خوب و قابل دفاعی است و ما با منطق مذاکره کردیم و امروز آژانس بین المللی اتمی ما را تایید کرده است.

وی افزود: ما توانستیم صادرات نفت را از 5 کشور به 40 کشور برسانیم، برجام یک فواید حداقلی داشت، مقصر ما نیستیم یک آدم دیوانه و جنجالی مثل ترامپ سر کارآ مد، وی در اردیبهشت احتمالا قانون ایسا تمدید نکند  و تمدید نکردن این قانون یعنی از بین رفتن برجام و ما با کارهای خود نشان دادیم که مشکل از ترامپ است و اگر بعد از عید برجام را تمدید نکند، از او جنازه باقی می ماند، حالا تقصیر چیست ؟! ما چه می توانستیم انجام بدهیم که نکردیم.

در ادامه این نشست صادق خرازی دبیر کل حزب ندای ایرانیان با اشاره به عدالت اجتماعی در کشور تصریح کرد: عدالت را باید نسبی ارزیابی کرد و دولت ها باید متفاوت ارزیابی شوند و مهم ترین عنصر اجرای عدالت، حکمرانی مستحکم است. یکی از شاخصه های عدالت اجتماعی زندگی متعارف و برخورداری از همه موهبت های الهی است.

دبیر کل حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: اگر کسی بلند شود و بگوید اول تا آخر قوه قضائیه  فاسد است، این ظلم آشکار است. من آزادی های جنسیتی را که مطرح می کنند، اصلا قبول ندارم، عدالت جنیستی، به معنای عدالت اجتماعی نیست.

وی با اشاره به اینکه ما تا سوار قدرت می شویم همه چیز را فراموش می کنیم ادامه داد: سخنانی که در ادبیات برخی از دولتمردان است، هیچ آمیختگی با اصل آزادی بیان، اصل حقوق مردم و نظر مخالف ندارد.

خرازی اظهار کرد: مردم از اصلاحات و اصولگرا عبور کرده اند و دنبال گزینه سوم هستند، زیرا مشکلات جدی در زندگی مردم وجود دارد. متاسفانه نه مجلس، نه دولت و نه قوه قضائیه درد مردم را ندارند.

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس در ادامه گفت: ما قانون ارتقای سلامت نظام اداری را نوشته ایم که این قانون خیلی اجرایی نشده است؛ ما باید قوانینی که مصوب کردیم را اجرایی کنیم؛ رسانه ها باید آزاد باشند و اگر گفته شد دموکراسی داریم و حزب نمی خواهیم، امری نشدنی است و رسانه ها باید مطالبه گر باشد.

وی ادامه داد: در بحث عدالت اجتماعی در بخش های توسعه انسانی، در آمد سرانه تحصیل و امید به زندگی، امکانات پایه و عدالت درمانی جایگاه خوبی داریم، اما در بخش های سیاست اقتصادی و فقز زدایی ضعف هایی داریم .

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در ادامه این نشست اظهار کرد: متاسفانه انسان ها برداشت های خودشان را به عدالت تعمیم می دهند، علت برخی انتخاب های نامناسب این است که فرهنگ سیاسی باید در کشور انجام شود، اولین گام عدالت این است که همه آدم ها باید بیایند جواب بدهند، اما برخی ها متاسفانه مدعی شده اند.

وی با اشاره به دولت تدبیر و امید تاکید کرد: کار این دولت بر مبنای کارشناسی است و پذیرفتن مسئولیت بعد از دولت های نهم و دهم شجاعت می خواست. رویکرد عدالت خواهانه در این دولت وجود ندارد و بخشی از قوانینی که در این دولت اجرا نمی شود ضعف است، لازمه تحقق عدالت این است که کم کاری در اجرای قوانین نشود.

خرازی دبیر کل حزب ندای ایرانیان در ادامه این نشست با اشاره به اینکه هیچ توفیقی در دولت احمدی نژاد در باب تحقق عدالت اجتماعی نبود و آنچه که انجام داد توزیع فقر بود، تاکید کرد: عدالت اجتماعی به شعار نیست؛ در دوره ریاست جمهوری روحانی باید صبر کنیم ببینیم در باب تحقق عدالت اجتماعی چه محصولی را می خواهند ارائه بدهند، ولی نمی شود به بهای مهار تورم کل اقتصاد را پایین آورد و باید تدریجی درمان کرد.