وزارت خارجه برزیل با صدور بیانیه ای اعلام کرد: متاسفانه در شرایط حساس کنونی، نظام تجارت جهانی شرایط عادی ندارد و با چالش های بسیار متعددی روبرو است. 

در این بیانیه آمده است: 'در سالهای اخیر شاهد آن بوده ایم که حمایت از تولیدات داخلی در مرکز تهدید قرار دارد و متاسفانه این تصمیم آمریکا به عنوان یکی از اصلی ترین و کلیدی ترین اعضای سازمان تجارت جهانی، این تهدید را وارد مرحله جدیدی کرده است. ما درباره این موضوع از آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت می کنیم و خواستار بازنگری کاخ سفید در این مورد هستیم. 

درهمین ارتباط، صدها تن از مردم برزیل، در مقابل سفارت آمریکا در برازیلیا تجمع کردند و این تصمیم ترامپ را 'ظالمانه' خواندند. 

تصمیم ترامپ برای اعمال تعرفه بر واردات آهن و فولاد با واکنش های بین المللی بخصوص از سوی اتحادیه اروپا مواجه شده است.

'ژان کلود یونکر' رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در این باره گفت: اتحادیه اروپا باید منسجم در برابر این طرح ترامپ بایستد، چرا که ما نمی توانیم در گوشه ای بنشینیم و نظاره گر به حاشیه راندن صنعت در اروپا باشیم و ده ها هزار فرصت شغلی در اروپا از دست برود، اروپا نیازمند دفاع از خود است و ما از خویش دفاع خواهیم کرد.

رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد که اگر اتحادیه اروپا در مقابل تصمیم وی درباره وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم دست به اقدامات تلافی جویانه بزند، بر خودروهای ساخت اروپا مالیات وضع خواهد کرد.