بنا بر نتایج یک نظرسنجی که در روز دوشنبه منتشر شد بیشتر آمریکایی‌ها می‌گویند که در پرونده تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا به رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده، نسبت به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اعتماد بیشتری دارند.

نظرسنجی «یو اس ای تودی» با شرکت 1000 نفر و پس از اعلام جرم تیم تحقیقاتی مولر در ابتدای ماه فوریه علیه 12 تبعه روس و 3 نهاد روسی برای مداخله در انتخابات سال 2016 آمریکا انجام شد.

 نتایج این نظرسنجی نشان داد 58 درصد از رای‌دهندگان به نتایج تحقیقات مولر اعتماد از اندک تا زیاد دارند و 57 درصد نیز گفتند که به صحبت‌های ترامپ، مبنی بر انکار تبانی با روس‌ها، اعتماد بسیار اندک یا اصلا اعتمادی ندارند.

با این حال در این نظرسنجی ترامپ و مولر هیچکدام نتوانستند رتبه بالای مطلوبی را بدست بیاورند. رتبه مطلوبیت ترامپ 34 درصد و مولر 37 درصد عنوان شد.

نزدیک به 70 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که بر این باورند مسکو تاثیر جدی بر جریان انتخابات سال 2016 داشته است. 44 درصد از آنها نیز معتقد بودند که دخالت مسکو بر نتایج انتخابات تاثیر نداشته است در حالیکه 42 درصد از رای‌دهندگان مداخله روسیه را بر نتایج نهایی انتخابات موثر دانستند.

سه چهارم شرکت‌کنندگان گفتند که احتمالا روسیه سعی در مداخله در انتخابات دیگری را در آمریکا خواهد داشت. همچنین سه چهارم از رای‌دهندگان گفتند که نتایج تحقیقات مولر برای آنها جدی است و تنها 20 درصد اعلام کردند که آنها اتهامات عنوان شده از سوی تیم بازرس ویژه پرونده را جدی تلقی نمی‌کنند.

حدود 60 درصد  از شرکت‌کنندگان عنوان کردند که ترامپ اقدام لازم را برای مقابله با مداخله بیشتر در انتخابات اتخاذ نکرده است.

نتایج این نظرسنجی در راستای نتایج نظرسنجی اوایل این ماه کالج ماریست است که در آن نشان داده شد 55 درصد از آمریکایی‌ها به صحبت‌های مولر نسبت به ترامپ اعتمادی بیشتری دارند.

ترامپ در مناسبت‌های مختلف با حمله به مولر ادعا کرده است که تبانی میان کمپین انتخاباتی او و مسکو صورت نگرفته است.

نظرسنجی یو اس ای تودی از روز سه شنبه تا پنج‌شنبه از طریق تلفن ثابت و همراه انجام شد.