شورای اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد این نهاد روز دوشنبه و در پی قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی، اقدامات محدودکننده‌ای را علیه برنامه هسته‌ای این کشور در نظر گرفته است.

در این بیانیه آمده است: «شورای اروپا با پایان دادن به روند تبدیل اقدامات بیان شده در تازه‌ترین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد به قانون، این محدودیت‌ها را علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره وضع کرد.»

بر اساس این بیانیه، نام 79 شخص حقیقی و 54 شخص حقوقی در لیست تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه کره شمالی وجود دارد. این در حالی است که اتحادیه اروپا نام 55 شخص حقیقی و حقوقی را به طور جداگانه در لیست تحریم‌های خود علیه کره شمالی قرار داده است.

در پی آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی، تحریم‌های جدیدی علیه پیونگ یانگ وضع شده است. روز 22 دسامبر سال گذشته میلادی، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق به قطعنامه 2397 به منظور تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی به دلیل آزمایش موشکی که پیونگ یانگ در تاریخ 29 نوامبر انجام داده بود، رای دادند. این قطعنامه که متن آن از جانب آمریکا نگارش شده بود، صادرات بنزین و کالاها به پیونگ یانگ را محدود می‌کند.