رئیس‌جمهور آمریکا پس از حمله‌های متعدد و انتشار توئیت‌های بسیار درباره آنچه او "خبر جعلی"  می نامد،  بالاخره فهرستی از اخبار دروغین را منتشر کرد. این فهرست که به نامزد های جایزه خبر جعلی ترامپ مشهور است  پس از هفته ها انتظار در حالیکه همه تصور می‌کردند ترامپ یک مراسم تدارک ببیند طی لینک کوتاهی در توییتر منتشر شد.

با توجه به حرف های جنجالی ترامپ در باره خبرهای جعلی انتظار می رفت این  فهرست خبرگزاری‌های مهم و بزرگ را  هدف قرار دهد و اخبار دروغین آنها را  افشا کند، اما بیشتر  این فهرست با توئیت هایی کوتاه و یا بخش هایی از برخی خبرهای مختلف پر شده است.

 این فهرست که گفته شده بدون اولویت بندی و ترتیب خاصی تنظیم شده است در  ردیف اول اخبار جعلی، خبری از نیویورک تایمز را آورده که پیش بینی کرده است با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا، رکود اقتصادی جهان را می گیرد، اما در این خبر از کلمه احتمالا استفاده شده و نویسنده در پایان به نتیجه گیری قطعی نمی‌رسد و صرفا یک پیش بینی را اعلام می‌کند.

ردیف دوم این فهرست به خبری از ای بی سی نیوز می پردازد که گفته است: روسیه در انتخابات آمریکا دخالت دارد و این مساله به بازار بورس نیز ارتباط دارد. اما پیش از انتشار این فهرست برخی از جمهوری خواهان این خبر را دروغین خواندند و ای بی سی نیوز نیز به سرعت آن را پاک کرد و حتی نویسنده خبر را نیز اخراج کرد با این حال این خبر در فهرست ترامپ آمده است.

ردیف بعدی این فهرست به خبر سی ان ان مرتبط است که می‌گوید دونالد ترامپ به اسناد هک شده  از ویکی لیکس دسترسی دارد  سی ان ان و دیگر خبرگزاری‌ها به سرعت این خبر را تکذیب کردند و سی ان ان آن را پاک کرد و اعلام کرد اطلاعات غلط بوده است چرا که آن اسناد پیشتر در دسترس عموم قرار گرفته است.  اما باز هم ترامپ این خبر را در فهرست خود ذکر کرده  و معتقد است سی ان ان، مسئول آن است با  اینکه این خبرگزاری بابت آن از مخاطبان عذرخواهی کرده است.

در ردیف های دیگر این فهرست نیز بسیاری از خبرها و یا بخش هایی از آنها آورده شده که یا اکثر خبرگزاری‌ها پیشتر بر سر وجود اشتباه و یا دروغ در آن خبر اتفاق نظر داشته اند و یا خود آن خبرگزاری آن را حذف و حتی معذرت خواهی کرده‌ است.

آنچه از این فهرست انتظار می رفت رونمایی از اخباری بود که ضمن پذیرفته شدن از سوی مردم و خبرگزاری ها  سندی مبنی بر جعلی بودنشان از سوی ترامپ ارائه شود، اما دونالد ترامپ بیشتر حرف ها و توئیت های گذشته خود را تکرار کرده است.