پایگاه اینترنتی روزنامه العهد لبنان در مطلبی به قلم «علی هاشم» فعال و مخالف سیاسی عربستان سعودی نوشت: آل سعود و مزدورانش به ظلم، شکنجه، سرکوب، نقض آزادی‌ها، ایجاد خفقان، به زندان انداختن یا اعدام، مصادره کردن اموال، املاک و غارت ثروت‌های وطن بسنده نمی‌کنند بلکه از طریق افسرانی که در بخش تحقیقات جنایی در شهر احساء واقع در منطقه شرقی عربستان و همچنین بخش بازجویی در الدمام واقع در شهرک الزهور فعالیت می‌کنند به غارت اموال شهروندان سعودی و اخاذی از آنان ادامه می‌دهند.

این مقاله نویس تصریح کرد: در شهر احساء، «عبدالله النعیم» مدیر مبارزه با جنایات اطلاعاتی در بخش تحقیقات جنایی به اخاذی از شهروندان و غارت اموال آن‌ها مشهور ومعروف است. این فرد قربانیانش را با کمک یکی از افسرانش به نام «نهار» انتخاب می‌کند. او به شکل دائم فرزندان شیعیان در شهرک احسا و فرزندان قبایل ضعیف سنی در منطقه الهجر را هدف اخاذی‌های خود قرار می‌دهد.

عبدالله النعیم به فرزندان شیعه در شهرک احساء اتهام می‌زند که شما از حزب الله لبنان حمایت می‌کنید. او از طریق شبکه‌های اجتماعی این افراد را متهم می‌کند سپس با آن‌ها تماس می‌گیرد و فرزندان طایفه شیعه را به ساختمان تحقیقات جنایی در الهفوف واقع در پشت ساختمان اداره پلیس احضار می‌کند و در آنجا به آنان پیشنهاد می‌کند اگر به او دویست هزار ریال سعودی پرداخت کنند اتهام‌های نسبت داده شده به آن‌ها را از بین می‌برد. بنابراین اغلب این افراد به ناچار با این خواسته موافقت می‌کنند.

این در حالی است که برخی از این افراد از ترس زندان یا اعدام، مهاجرت کردن به خارج از کشور را انتخاب می‌کنند.

یکی از این قربانیان درباره آنچه بین او و عبدالله النعیم افسر بخش تحقیقات جنایی عربستان رخ داد، می‌گوید: «یکی از عوامل بخش تحقیقات جنایی که «نهار» نام داشت با من تماس گرفت و از من خواست به خاطر موضوع مهمی با او ملاقات کنم. ملاقات بین من و این افسر سعودی انجام شد. این افسر سعودی به من گفت: اطلاعاتی از من دارد که از حزب الله لبنان حمایت می‌کنم و تصاویر سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و مراجع دینی را پخش می‌کنم.

این افسر سعودی بخش تحقیقات جنایی گفت: «این یک جرم است که مجازاتش پنج سال زندان و پانصد هزار ریال جریمه است و از من خواست قبل از اینکه به ریاض منتقل شوم موضوع را پیگیری کنم».

او اظهار کرد: این افسر سعودی از من خواست برای حل این مشکل با افسری به نام النعیم ملاقات کنم. بنابراین زمان ملاقات من با او مشخص شد در آن روز این افسر از من مبلغ دویست هزار ریال درخواست کرد تا پرونده را مختومه کند و من نیز پس از دو روز از این توافق این مبلغ را به او پرداخت کردم.

این روزنامه در ادامه این مطلب نوشت: النعیم افسر بخش تحقیقات جنایی عربستان همان شیوه و روش را با فرزندان قبایل سنی در شهرک احساء به کار می‌گیرد و آن‌ها را متهم می‌کند که از شبکه القاعده یا گروه (وهابی - صهیونیستی) داعش حمایت و تصاویر این دو گروه را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.

مشابه همان فساد النعیم را رئیس پلیس شهر القطیف به نام ظافر الشهری انجام می‌دهد. او به حمایت از تاجران مواد مخدر و شراب خواران در شهر القطیف مشهور است و در صدر آن‌ها نیز افرادی به نام «فتحی عطیرس» و برادرش «سعود عطیرس» قرار دارند. این افراد به صورت هفتگی از تاجران و شراب خواران بیست هزار ریال می‌گیرند تا بر اقدامات آن‌ها در این منطقه سرپوش گذارند.

مشهور است که ظافر الشهری و افسران بازجو در شهر الدمام به بهانه بازرسی یا تحقیقات درباره افراد تحت تعقیب اموال و طلا‌های موجود در منازل القطیف را به سرقت می‌برند.

یکی از قربانیان این منازل اینگونه روایت می‌کند که افسران بخش تحقیقات جنایی وارد منزلش شدند و علاوه بر مصادره طلا وجواهرات همسر و دخترانش، مبلغ هفتاد هزار ریال او را مصادره کردند.

این فرد می‌گوید وقتی یک افسر بازجوی سعودی در شهر الدمام درخواست‌های من را بررسی کرد، افسران بخش تحقیقات جنایی این مسئله را انکار کردند و فقط به دریافت بیست هزار ریال اعتراف کردند.

این منبع نوشت: ساکنان شهر الدمام تا امروز با این کابوس زندگی می‌کنند. افسران بخش تحقیقات جنایی به خانه‌های شهروندان حمله می‌کنند و اموال آن‌ها را به سرقت می‌برند و به شهروندانی که اموالشان به غارت رفته است اتهام‌های ساختگی نسبت می‌دهند.