الجبیر روز پنجشنبه در کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا حاضر شد و به پرسش های شماری از نمایندگان پاسخ داد. وی در پاسخ به سوالی درباره سیاست اتحادیه اروپا در قبال ایران مدعی شد: هر چه بیشتر با ایران تعامل کنید ، ایران نیز بیشتر به سیاست های تهاجمی خود ادامه می دهد .

وزیر خارجه عربستان همچنین مدعی شد: ما ملاحظاتی درباره توافق هسته‌ای ایران داریم؛ اجازه غنی سازی (اورانیوم) به ایران موضوع خطرناکی است . این توافق (برجام) توافق ضعیفی است و باید شامل مکان های اعلام نشده هم بشود! زیرا برخی مکان‌هایی که ایران برای برنامه هسته‌ای استفاده می‌کند مخفی است! الجبیر در ادامه مدعی شد: این توافق برای تغییر رفتار ایران کافی نیست! 

این ادعاها در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها پایبندی ایران به برجام را تائید کرده و یوکیا آمانو مدیر کل آژانس در آغاز نشست فصلی آذر ماه آژانس گفت که این نهاد سازمان ملل به تایید و نظارت بر اجرای تعهدات مرتبط با هسته ای ایران تحت برجام ادامه می دهد. تعهدات مرتبط با برنامه هسته ای ایران تحت برجام در حال اجرا شدن هستند. آمانو افزود: آژانس همچنان به تایید عدم انحراف مواد هسته ای اعلام شده ایران طبق توافق پادمانی، ادامه می دهد. ارزیابی ها در ارتباط با فقدان مواد و فعالیتهای هسته ای اعلام نشده در ایران ادامه دارد و آژانس تا امروز به تمام مکانهایی که نیاز به بازدید داشته دسترسی داشته است. 

الجبیر با انکار تمام جنایات ائتلاف عربی در یمن ، تمام تقصیرها را متوجه انصارالله یمن دانست و مدعی شد: هیچ بندری در یمن محاصره نیست و همه بنادر باز است. 

الجبیر در عین حال از پاسخگویی به اینکه چرا عربستان به مواضع جمهوری اسلامی ایران برای گفت وگوی منطقه ای پاسخ مناسبی نداده است ، خودداری کرد . 

وزیر خارجه عربستان درباره وضعیت حقوق بشر در عربستان و حکم اعدام نیز گفت: موضوع دادگاه برای ما یک موضوع حاکمیتی است. همانطور که ما از دادگاههای آلمان ، بلژیک یا هلند انتقاد نمی کنیم و این را تصمیمات حاکمیتی شما می دانیم ؛ شما نیز باید به حاکمیت ما احترام بگذارید. آمریکا مجازات اعدام دارد ، ما هم مجازات اعدام داریم اما شما اروپایی ها مجازات اعدام ندارید ما به این مساله احترام می گذاریم. ما با گروههای مختلف حقوق بشری ارتباط داریم و مواضع خود را توضیح می دهیم.