این رسانه های اسپانیا افزودند: داستیس امروز (چهارشنبه) در تهران ابراز داشت که ایران با رویکرد سازنده و گفت وگو، می‌ تواند به ایجاد ثبات در منطقه، بدون نیاز به روی آوردن به رقابت تسلیحاتی یا راه حل های نظامی، کمک کند.

به نوشته این رسانه ها، ولایتی اشاره داشت که ایران مایل به تلاش برای حل مشکلات منطقه از راه سیاسی است، زیرا معتقد است که سرنوشت کشورهای منطقه را باید به دست خود آنها سپرد نه به دست بیگانگان.

ولایتی در این رابطه تاکید داشت: ما مایل به تبادل نظر برای حل همه مشکلات منطقه با رهبران این منطقه هستیم و معتقدیم که حضور کسانی‌ که منطقه را نمی‌ شناسند، برای خودشان زیانبار می‌ باشد.

به نوشته این رسانه ها، داستیس گفت که با این دیدگاه همکاری مشترک برای بهبود ثبات و رفاه منطقه، موافق است و از اراده اجرای آن به شیوه های سیاسی و بدون روی آوردن به رقابت تسلیحاتی یا راه حل های نظامی، استقبال کرد.

به گفته داستیس، ایران کشور مهم و تاثیرگذاری است که با رویکرد سازنده و گفت و گو، به تثبیت اوضاع منطقه ای که در آشفتگی قرار دارد که به نفع هیچکس نیست، کمک خواهد نمود.

ولایتی در این رابطه، موافق بود که خاورمیانه، منطقه بسیار حساسی با مشکلات فراوان است که نیاز به تبادل نظرات با هدف تلاش برای حل مشکلاتی دارد که برای همه جهان مهم می‌ باشند.

این رسانه ها همچنین به نقل از ولایتی افزودند: اتحادیه اروپا و به ویژه اسپانیا، همیشه دیدگاه متفاوت و نزدیک تری به خاورمیانه و ایران داشته اند.

به گزارش ایرنا، آلفونسو داستیس وزیر امور خارجه اسپانیا سه شنبه شب برای دیدار با مقام های جمهوری اسلامی ایران، وارد تهران شد.

دیدار با رییس جمهوری، وزیر امور خارجه، دبیر شورای عالی امنیت ملی و علی لاریجانی از برنامه های سفر دو روزه وی به تهران است.