«عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی، اظهار داشت که عربستان سعودی می تواند به دنبال اتخاذ انرژی هسته ای به عنوان راهی برای جلوگیری از مصرف انرژی داخلی در برابر نفت، باشد.

وی ادامه  داد: عربستان به دنبال استفاده از انرژی هسته ای به عنوان بخشی از تغییر سیستم انرژی از نفت است. ما به دنبال کشورهایی هستیم که فن آوری هسته ای برای مقاصد صلح آمیز دارند.

وزیر امور خارجه افزود که عربستان می خواهد راکتورهای هسته ای را برای تولید انرژی برپا کند و نفت را برای صادرات و منبع درآمد بگذارد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش در مورد ایران مدعی شد که ایران از خطرناک‌ ترین کشورها در حمله‌های سایبری است. و ایران تنها کشوری است که بارها به عربستان حمله یا سعی کرده حمله کند. در حقیقت، ایرانی ها به طور هفتگی سعی می کنند این کار را انجام دهند.

الجبیر با اشاره به اقدامات ریاض برای مقابله با تهدیدات سایبری از جانب ایران گفت: همه اقدام‌های لازم را برای دفاع از بانک‌های اطلاعاتی، اینترنت و غیره انجام می‌دهیم. همچنین اقدام‌هایی را برای آموزش مردم به منظور توانمند شدن در عملیات تهاجمی انجام می‌ دهیم تا امیدوار باشیم نفوذ به این سامانه‌ها غیرممکن شود.