پارس‌نیوز - محمدجواد هاشم‌پور؛ در حالی که انقلاب اسلامی ایران وارد چهلمین سال حیات خود می شود، خبر انهدام جنگنده ی اف 16 رژیم غاصب صهیونیستی در فضای رسانه ای جهان منعکس شد.

قریب به چهل سال قبل دولتی بر کشور راهبردی و سرشار از سرمایه های طبیعی ایران حاکم بود که سعادت و دوام خویش را در سرسپردگی به آمریکا و همقطارانش به خصوص رژیم جعلی اسرائیل می دید. حکومتی که می کوشید به بهانه ی جنگ عرب و عجم، به یاری صهیونیست ها بشتابد و دست دوستی آنان را برای خوشآمد اربابان آمریکایی بفشارد.

امروز اما پس از گذشت چهار دهه، ایران به محور مقاومت در برابر زیاده خواهی ها و جنایات مستکبران صهیونیست تبدیل شده است. اینکه اسرائیل امروز می پندارد ما در مرزهای او دست به چنین اقدامات شجاعانه ای میزنیم از تحلیل غلط اوست. این روح بیداری امت هاست که در همسایگی اسرائیل متولد شده است و دست بر ماشه ی مقاومت می فشارد. انقلاب اسلامی چون کودکی نوپا چالش های قدرت های جهانی را بسان یک واکسن شفابخش به بخشی از مقاومت خویش بدل نمود و شکل یافتن این مقاومت در برابر دیدگان مردم مسلمان منطقه که احساس سرخوردگی آزارشان می داد، باعث گردید که چنین شهامتی بر پیکره ی محور مقاومت دمیده شود.

یکی از بارزترین این رخداد ها انجام عملیات پنجه عقاب در صحرای طبس بود، که به گونه ای معجزه آسا موجب سرشکستگی دولت آمریکا و وارد آمدن لطمه ای اساسی به حیثیت جهانی این کشور استکباری شد. تنها خسارت وارده به ایران شهادت یکی از پاسداران انقلاب اسلامی بود، اما در مقابل کشورهای منطقه از خرافه ی شکست ناپذیری آمریکا دور شدند.

اقدام بعدی همگرایی با رژیم متجاوز صدام بود. آمریکا تمامی هم پیمانان خود را به یاری صدام فراخواند و در بخشی از مراحل اطلاعاتی جنگ به صورت مستقیم به همکاری با رژیم بعث روی آورد. این اقدام خصمانه نیز به پیروزی نظام اسلامی و شکل گرفتن تجربه ی دفاعی و استحکام بنیه نظامی انقلاب اسلامی منجر شد.

در کنار تمامی اقدامات نرم جبهه ی استبکار، تلاش هایی در به وجود آوردن نیرویی مشابه مجاهدان مسلمان در برنامه ی کاری آمریکا قرار گرفت. و این خود بهانه ای شد برای حضور نظامی آمریکا در افغانستان و عراق. اما پس از چندی آمریکا با تقدیم دولت عراق به افراد نزدیک به تفکر انقلاب اسلامی مجبور به خروج از عراق شد.

این بار نیز طرح از میان برداشتن سوریه به عنوان عقبه ی محور مقاومت در مبارزه با رژیم صهیونیستی به رخداد بی سابقه ی سقوط جنگنده ی این رژیم منجر شد و حکومت سوریه برخلاف انتظار آنان نه تنها به نابودی نگرایید، بلکه شهامت سرشاخ شدن با دشمن متجاوز جنوبی را در خود احساس نمود.

در طول این سال ها ملت های منطقه با دو نمونه ی بارز در مقابل دیدگان خود مواجه بودند. اول سرنوشتی که گریبان صدام، مبارک، قذافی و دیگر دیکتاتورهای متمایل به غرب را گرفت و دومی سرنوشتی که برای بشار اسد نوشته نشد. مردم منطقه در برابر دیدگان خود بی اعتنایی سردمداران غربی را نسبت به مهره های دست نشانده شان و در مقابل، برادری و یاری انقلاب اسلامی را به ملت های سنی و شیعه ی منطقه می دیدند. این مسئله بود که دلگرمی چکاندن ماشه ی مقاومت را در مرزهای منتهی به فلسطین اشغالی به وجود آورد.

امروز روز تلخی است برای تمام کسانی که از نوشتن شعار مرگ بر اسرائیل نگران بودند. امروز آغاز یک روزگار نو در تاریخ مظلومان و مستضعفان است. همه در انتظار روزی نو بودند و ما چشم به راه روزگاری نو، باشد که این پیروزی مستدام باد.