در پی تجاوزات گسترده رژیم صهیونیستی به خاک سوریه از جمله سامانه های پدافند هوایی این کشور، یک سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که «آمریکا با تمام توان از حقِ اسرائیل برای دفاع از خود در برابر تهدیدات (!) حمایت می کند».

«آدریان رنکاین- گالووی» سخنگوی پنتاگون گفت: «وزارت دفاع (آمریکا) در این عملیات نظامی شرکت نداشت. اسرائیل نزدیکترین شریک امنیتی ما در منطقه است و ما با تمام توان از حق ذاتیِ اسرائیل [!] برای دفاع از خود در برابر تهدیدات علیه سرزمین و ملت آن، حمایت می کنیم».

سخنگوی پنتاگون در ادامه مدعی شد: «ما در نگرانی بسیاری [از کشورها] در سراسر منطقه بابت فعالیتهای بی ثبات ساز ایران که صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند، سهیم هستیم و در تلاشیم تا جهت مقابله با فعالیتهای بدخواهانه ایران راه حل بین المللی بزرگتری بیابیم».

لازم به ذکر است، در پی تجاوزات گسترده رژیم صهیونیستی به خاک سوریه، ارتش این کشور موفق به هدف قراردادن یک فروند اف- ۱۶ و یک فروند اف- ۱۵ متعلق به این رژیم شد.

رژیم صهیونیستی در تلاش است تا با بهانه قراردادن ورود یک پهپاد ایرانی به اراضی اشغالی، اینگونه وانمود کند که رویدادهای روز شنبه (دهم فوریه/ ۲۱ بهمن ماه) ماحصل اقدامات ایران بوده است!

«دنی دانون» (Danny Danon) نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در پی سرنگونی جنگنده متجاوز ارتش این رژیم توسط پدافند هوائی ارتش سوریه، از شورای امنیت خواست تا علیه آنچه که به ادعای وی «اقدامات تحریک آمیز ایران(!)» در منطقه است، موضع گیری کند.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در این باره ادعا کرد: «این حادثه اثبات کرد که تمام هشدارهای پیشین صحیح بودند. اعضای شورای امنیت نباید در برابر اقدامات ایران که اوضاع منطقه را وخیم می کند، بی تفاوت باشند».

وی در ادامه خواستار محکوم کردن اقدامات ایران از سوی شورای امنیت شد.