در حالی نخست وزیر اسبق ایتالیا و رئیس کنونی یکی از احزاب مطرح در این کشور در حال انجام دادن فعالیت‌های تبلیغات انتخاباتی در ایتالیاست که دادگاه این کشور خواستار محاکمه دوباره او به اتهام فساد است.

دادگاه رم (پایتخت ایتالیا) خواستار محاکمه دوباره سیلویو برلوسکنی نخست وزیر اسبق و رئیس کنونی حزب فورتسا ایتالیا و ماریانو آپیچلا خواننده ایتالیایی در خصوص موضوع پرونده (فساد اخلاقی برلوسکنی) معروف به «روبی تر» شد. اتهام برلوسکنی، فساد است. در حالیکه این خواننده باید به اتهامات مطرح شده در خصوص فساد و شهادت دروغین، پاسخ دهد.  

در همین زمینه، پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان اونیونه ساردا نیز در گزارش جداگانه‌ای نوشت: به عقیده مراجع قضایی، احتمال دارد برلوسکنی با هدف شهادت دروغین در دادگاه، به آپیچلا مبلغی را پرداخت کرده باشد. در مجموع، این خواننده اهل منطقه ناپل ایتالیا، در جشن‌های جنجال برانگیزی که نخست وزیر اسبق ایتالیا برگزار می‌کرد، صد و پنجاه و هفت هزار یورو دریافت کرده است. محاکمه این دو در تاریخ نهم ماه مه آینده برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، «بونگا بونگا» در ایتالیا پرونده‌ای است که در آن برلوسکنی متهم به برقراری روابط نامشروع با زنان و دختران است. در این میان، ماجرای کریمه المحروق یا همان روبی باعث دادگاهی شدن نخست وزیر اسبق ایتالیا و محکومیت او شد.

هر چند برلوسکنی داشتن ارتباط نامشروع با این دختر را رد کرد، اما در همین رابطه، نوار ضبط شده از مکالمات آنها نیز منتشر شد که در آن، روبی به برلوسکنی گفت: اگر می‌خواهد ارتباط نامشروع آن‌ها فاش نشود باید مبلغ هنگفتی را به عنوان حق السکوت پرداخت کند.

در ایتالیا برقراری ارتباط نامشروع جرم تلقی نمی‌شود اما چون برلوسکنی پیش از رسیدن این دختر به سن قانونی اقدام به برقراری رابطه با او و همچنین پرداخت پول به وی کرده بود، محاکمه می‌شود.