یکی از مسئولان بلندپایه کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود امروز اعلام کرد اکنون بهترین فرصت ممکن برای این است که کره شمالی گفتگو با آمریکا را آغاز کند. چون آمریکا نیز آمادگی خود را برای انجام این کار اعلام کرده است.

وی افزود سئول هیچ مخالفتی ندارد که آمریکا و کره شمالی گفتگوهای خود را درباره برنامه هسته ای و برنامه موشک های بالستیک به طور دو جانبه آغاز کنند. وی افزود کره شمالی باید از این فرصت استفاده کند. لازم است که کره شمالی دست از اقدامات تحریک آمیز بردارد و گفتگو با آمریکا را آغاز کند.

دو کره درباره حضور کره شمالی در بازی های المپیک زمستانی کره جنوبی که قرار است در روزها نهم تا 25 ماه فوریه برگزار شود موافقت کرده اند. سئول تلاش می کند از این فرصت صلح آمیز برای از سرگیری گفتگوها درباره برنامه هسته ای و برنامه موشک های بالستیک استفاده کند.

این مسئول کره ای افزود آمریکا نشانه هایی فرستاده است که نشان می دهد این کشور برای گفتگو با کره شمالی آمادگی دارد. این در حالی است که در گذشته همیشه آمریکا شرط و شروطی را برای گفتگو با کره شمالی تعیین می کرد. شرط و شروطی که آمریکا برای گفتگو با کره شمالی تعیین می کرد آنقدر دشوار بود که پذیرش آن برای پیونگ‌یانگ سخت بود.

وی افزود درست است که جنگ لفظی میان آمریکا و کره شمالی شدید است اما رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، به تازگی در اظهار نظری اعلام کرد اگر کره شمالی به اقدامات تحریک آمیز خود برای مدتی پایان دهد مذاکرات بین دو کشور می تواند از سرگرفته شود. 

این مسئول کره ای افزود همانطور که پیشتر اعلام کردم سئول مخالفتی با گفتگوی دو جانبه واشنگتن و پیونگ یانگ نخواهد کرد اما بعدا سئول نیز باید در این گفتگوها حضور یابد. سئول باید هم جزیی از فرایند چه از نظر محتوا چه از نظر شیوه کار باشد.