«شیخ عبدالله بن‌علی آل‌ثانی» شاهزاده مخالف قطری که عربستان سعودی از وی به‌عنوان جانشین امیر قطر یاد می‌کرد، گفته است که در امارات تحت بازداشت به‌سر می‌برد

شیخ عبدالله بن‌علی آل‌ثانی در ماه آگوست گذشته به عنوان میانجیگر قطری وارد خط بحران میان دوحه و همسایگان عربی آن شد. ولی دوحه بلافاصله دیدارهای وی با مقام‌های برخی کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس را بی‌ا‌همیت اعلام و تأکید کرد که وی نماینده دولت قطر نیست.
براین اساس، این شاهزاده قطری در پیامی ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و تلویزیون الجزیره آن را بازنشر کرده، گفته است: «می‌ترسم اتفاق بدی برای من بیفتد و آنها قطر را سرزنش کنند.»

شیخ عبدالله بن‌علی افزود: «من اکنون در ابوظبی هستم، مهمان ولیعهد ابوظبی (شیخ محمد بن‌زاید آل‌نهیان) بودم.»این شاهزاده مخالف قطری در ادامه گفت: «من دیگر در وضعیت مهمان قرار ندارم بلکه در وضعیت بازداشت به‌سر می‌برم (...) می‌خواهم به شما بگویم که قطر بی‌گناه است.»وی با تأکید دوباره بر این‌که مهمان ولیعهد ابوظبی بوده است، متذکر شد که هر اتفاقی علیه او بیفتد بن‌زاید مسئول آن است.
در تاریخ پنجم ژوئن گذشته، عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط اقتصادی و سیاسی‌شان با این کشور را متهم کردند. از آن زمان، دو شاهزاده بارز قطری که از مخالفان داخل خاندان به‌حساب می‌آیند، در نزد این چهار کشور عربی محبوبیت پیدا کرده و تلاش‌های دیپلماتیکی را برای معرفی کردن آنها به‌عنوان «جانشین امیر قطر» آغاز کردند.