«مایکل وولف»، نویسنده کتاب جنجالی «آتش و خشم: داخل کاخ سفید ترامپ» در بخشی از این کتاب آورده است مقامات کاخ سفید معتقدند اگر تحقیقات اف بی آی درباره  تبانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با روسیه به مواضع  «مالی» او نزدیک شود، دولت ترامپ سرنگون خواهد شد.

بر اساس آنچه در این کتاب آمده است مقامات کاخ سفید و نزدیکان رئیس جمهور آمریکا گمان نمی کنند  ترامپ برای پیروزی در انتخابات سال 2016 با روسیه تبانی کرده باشد. اما آنها خوب می دانند اگر اف بی آی به اطلاعاتی  درباره مسائل مالی ترامپ دست یابد، به شدت موقعیت ریاست جمهوری او را به خطر می اندازد.

وولف در مصاحبه با شبکه سی ان بی سی گفت:  مردم توجهی به کاخ سفید ندارند و گمان می کنند با روسیه تبانی ندارد. با وجود این، معتقدند اگر تحقیقات اف بی ای به مسائل مالی ترامپ نزدیک شود، بدون شک دولت ترامپ سرنگون می شود و همه چیز برای رئیس جمهور پایان می یابد.

در دسامبر سال گذشته میلادی دویچه بانک آلمان اسنادی در ارتباط با مسائل مالی ترامپ در اختیار «رابرت مولر»، مسئول پیگیری پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا گذاشت.

کارشناسان حقوقی نیز معتقدند دویچه بانک از روابط بین اقلیت الیگارشی روسیه و دیگر ارتباطات ترامپ با مسکو آگاه است. این حرکت نشان داد مولر و تیم تحقیقاتش باید دایره داخلی امور مالی ترامپ را بررسی کنند.

دونالد ترامپ پیش از این در پاسخ به سوال خبرنگار نیویورک تایمز که پرسید آیا مولر حق عبور از خط قرمزها و تحقیق درباره روابط مالی او و خانواده اش را دارد، گفت:  باید بگویم  بله ولی فکر می کنم این نقض قانون است.

رئیس جمهور آمریکا همواره خواستار حفظ حریم خصوصی معاملات تجاری خانواده اش بوده است و برخلاف بسیاری از مقامات آمریکایی از انتشار اظهارنامه مالیاتی خود اجتناب کرده است. او همچنین بارها اتهامات علیه خود مبنی بر تبانی با روس ها و کمک گرفتن از آنها در جریان انتخابات را رد کرده است.