جمعی از افسران بازنشسته ارتش آمریکا، اعضای سابق سنا و سفرای سابق آمریکا در کشورهای خارجی با امضای نامه‌ای خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، از وی خواستند با خروج از برجام، حیات این توافق را به مخاطره نیفکند.

این جمع 52 نفره از کارشناسان امنیت ملی این نامه را در حالی به ترامپ نوشته‌اند که پس از عدم تأیید پایبندی ایران به برجام توسط رئیس‌جمهور جدید آمریکا، این روزها گفته می‌شود که کنگره در حال کار بر روی طرحی برای اصلاح برخی قوانین داخلی مرتبط با برجام در آمریکاست؛ گفته می‌شود که دولت آمریکا با توجه به جو بین‌المللی موجود، نمی‌خواهد با تغییر مفاد متن اصلی برجامف به عنوان ناقض این معاهده قانون‌ساز بین‌المللی شود.

امضاءکنندگان این نامه با ابتکار عمل «ائتلاف ملی پیشگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» به این کار تشویق شده‌اند و نام مقاماتی همچون «ریچارد لوگار» رئیس سابق کمیته روابط خارجی سنا، «پاول اُ نیل» وزیر خزانه‌داری جورج بوش پسر و «مایکل هایدن» رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و سازمان اطلاعات مرکزی این کشور (سیا) در میان آنها دیده می‌شود.

در این نامه ضمن ارائه درخواست‌های برجامی از ترامپ، به ناآرامی‌های اخیر ایران هم اشاره شده و از آشوبگران به عنوان «معترضان صلجویی که باید صدایشان شنیده شود» یاد و از آنها حمایت شده است.