«اِد  رندل»، رئیس سابق کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا معتقد است اگر «جو بایدن»، معاون باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا  در انتخابات سال ۲۰۲۰ شرکت کند با اختلاف فراوانی دونالد ترامپ را شکست خواهد داد.

رندل در مصاحبه با شبکه رادیویی «ای ام ۹۷۰» نیویورک، گفت:  بایدن «ستاره» دموکرات‌هاست و از بخت واقعی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا برخوردار است.

او ادامه داد: باید بگویم فقط اوست که پیروز انتخابات بعدی خواهد بود. او گزینه اول بیشتر ایالت‌های آمریکاست. البته ممکن است برخی مخالفان او را «پیر» تلقی کنند، ولی  بایدن فقط یک سال و  نیم از ترامپ بزرگتر است و در کل تجربه او از تراپ بیشتر است. من فکر نمی‌کنم سن در رقابت میان بایدن و ترامپ تاثیری داشته باشد.

رندل افزود: برای من روشن است که جو بایدن گزینه اصلی رقابت‌های انتخاباتی خواهد بود. کافی است که تصمیم بگیرد تا اجرا شود. به شدت معتقدم در انتخابات پیروز می‌شود.

بایدن ۷۵ ساله چندی پیش از احتمال نامزدی در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا خبر داد، ولی تاکنون این موضوع را رسمی نکرده است.

معاون باراک اوباما یکی از منتقدان اصلی ترامپ و سیاست هایش است. بسیاری از کارشناسان  بر این باورند که بایدن به دقت عملکرد ترامپ را رصد می‌کند تا در رقابت‌های انتخاباتی علیه او استفاده کند.