به رغم تظاهرات، تنش های دیپلماتیک و لغو دیدارهای پیش بینی شده در منطقه غرب آسیا، پس از تصمیم یک جانبه و بحث انگیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، درباره قدس اشغالی، مایک پنس، معاون ترامپ هفته آینده به مصر و فلسطین اشغالی سفر می کند.

مشاوران معاون رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه اعلام کردند مایک پنس در دیداری پنج روزه که از سه شنبه آغاز می شود به قاهره و قدس سفر می کند و با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر دیدار و همچنین در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) سخنرانی خواهد کرد.

رهبران فلسطین شرق قدس را که اسرائیل سال 1967 آن را اشغال و سپس ضمیمه خود کرد به عنوان پایتخت کشور آتی خود تلقی می کنند؛ در حالی که رژیم غاصب صهیونیستی کل قدس را به عنوان پایتخت «ابدی و تقسیم‌ناپذیر!» خود می داند.

مقامات فلسطینی اعلام کرده اند معاون رئیس جمهور آمریکا سفر خوشایندی به منطقه نخواهد داشت. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، دیدار با مایک پنس را که قرار بود در رام الله برگزار شود لغو و اعلام کرده است آمریکا دیگر در روند صلح اسرائیل - فلسطین نقشی نخواهد داشت.

به علاوه غیر متحمل به نظر می رسد مایک پنس که یک مسیحی متعصب است، برای شرکت در مراسمی مذهبی به بیت لحم در کرانه باختری اشغالی سفر کند.