به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، بنا بر اعلام دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو روز سه‌شنبه در یک تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با وی درباره جنگ داخلی سوریه و ایران گفت‌وگو کرده است.

نتانیاهو و پوتین پیش از این نیز درباره اختلاف نظر دو طرف بر سر حضور نیروهای تحت حمایت ایران در مرزهای سوریه و در نزدیکی مرزهای اراضی اشغالی گفت‌وگو کرده‌ بودند.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این گفت‌وگو حدود نیم ساعت به طول انجامیده و نتانیاهو بار دیگر بر موضع اسرائیل مبنی بر مخالفت با افزایش نفوذ ایران در سوریه تاکید کرده است.

این تماس تلفنی یک روز پس از آن صورت گرفت که الکساندر شین، سفیر روسیه در اراضی اشغالی در یادداشتی در صفحه خود در فیسبوک تاکید کرد که حضور ایران در سوریه برای جنگ با تروریسم و کاملا مشروع بوده است.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو روز گذشته با مقامات آیپک (بزرگ‌ترین لابی صهیونیست‌ها در آمریکا) دیدار کرد تا با توجه به تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا، درباره چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی اسرائیل و آمریکا با آنها گفت‌وگو کند.

تلاش‌ها برای مقابله با ایران در منطقه و رسیدگی به آنچه که نواقص توافق هسته‌ای با ایران خوانده می‌شود، از محورهای اصلی این گفت‌وگو بوده است.