نشریه تحلیلی «اینترسپت» در مطلبی با اشاره به گزارش محرمانه سازمان ملل نوشت: در تاریخ 10 نوامبر سال جاری میلادی یک گروه تحقیقاتی که از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد مامور بررسی ادعای عربستان --مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تامین‌کننده موشک های انصارالله یمن است--  شده بود، با ارسال گزارشی محرمانه اعلام کرد هیچ مدرکی مبنی بر تایید ادعای ریاض علیه تهران وجود ندارد.

به گفته اعضای این گروه تحقیقاتی تشدید محاصره یمن از سوی ائتلاف سعودی و درخواست دولت ریاض برای اجرای بند 14 قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل --که به موجب آن اعضای شورای امنیت باید با رای خود مانع ارسال تسلیحات به انصارالله شوند--  صرفا تلاش برای ممانعت از تحویل کمک های بشردوستانه به شهروندان یمنی بوده است.

با این حال، ریاض اصرار دارد که مسدود شدن همه مسیرهای زمینی، هوایی و دریایی ارسال کمک به یمن موقت است.

ائتلاف سعودی و واشنگتن چندی پیش در ادعایی واهی، ایران را به ارسال موشک برای انصارالله و هدف قرار دادن فرودگاه ریاض متهم کردند. تهران قویا این ادعاها را رد کرد.

ایران یکی از رقبای قَدَر عربستان سعودی درمنطقه است. ریاض  همواره تهران را متهم به تامین تسلیحاتی گروه انصارالله یمن کرده است و سعی دارد با ادعاهای بی اساس، ایران را به عنوان عامل خطر در منطقه معرفی کند.