یک فرمانده بازنشسته ارتش انگلیس هشدار داد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تا یکسال آینده به سادگی لندن، پایتخت انگلیس را هدف موشک های خود قرار خواهد داد و ارتش فروپاشیده انگلیس قدرت مقابله با آن را نخواهد داشت.

ژنرال سِر ریچارد بارونز، فرمانده سابق ستاد مشترک ارتش انگلیس روز گذشته گفت: قوای مسلح ما از پیشرفت ها و نوآوری های نظامی  که همسایگانمان داشته اند، عقب مانده اند. ما در دوره ای زندگی می کنیم که کشورهایی که پیش از این توان مقابله با ما را نداشتند، هم اینک از قدرت بالایی برای حمله به ما برخوردارند و ما در مرحله ای هستیم که کمتر قادر به مقابله با تهدیدهای آنها هستیم.

وی ادامه داد: بخشی از این تهدیدها به شکل داعش نمایان شدند. به گونه ای که اگر به سلاح کشتار جمعی دسترسی داشتند کاملا قادر به نابودی ما بودند. ما روی قدرت نظامی روسیه قفل شده ایم و از قدرت گرفتن کره شمالی غافل مانده ایم. موشک های کره شمالی طی 12 تا 18 ماه آینده قادر خواهد بود لندن را هدف قرار دهند و ارتش  فروپاشیده ما قادر به مقابله با آن نخواهد بود.

گفته می شود  پیش از این، «مایکل فالون» وزیر دفاع سابق انگلیس به اتهام رسوایی جنسی از سمت خود استعفا داد و «گاوین ویلیامسون»، وزیر دفاع جدید انگلیس معرفی شد.

برخی کارشناسان پیش از این اعلام کردند دولت پیونگ یانگ در عرصه سایبری به پیشرفت های چشمگیری دست یافته و تا یک سال آینده قادر خواهد بود موج جدیدی از حملات سایبری را علیه انگلیس راه اندازی کند. آنها همچنین، کره شمالی را عامل اصلی حمله سایبری باج افزار «واناکرای» در ماه مه معرفی کردند.