حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقایی وزیر خارجه کشورمان که به سوریه سفر کرده است، با بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات سوریه و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

اسد در این دیدار تاکید کرد: تحولاتی که در کشورهای منطقه و دنیا شاهد آن هستیم، صحیح بودن سیاست‌های سوریه در مبارزه با سیاست‌های برخی از کشورهای منطقه‌ و غرب را که از طریق ایجاد هرج و مرج و متزلزل کردن ثبات منطقه‌ای مهم و حساس مانند خاورمیانه، برای تحقق منافع خود تلاش می‌کردند، ثابت می‌کند.

وی افزود: پیروزی‌های ارتش عربی سوریه و همپیمانان در میدان نبرد و مواضع سوریه و کشورهای همپیمان آن و در رأس آن‌ها ایران در عرصه سیاسی، فقط به شکست‌های پی در پی گروه‌های تروریستی منجر نشده است، بلکه تحکیم قوانین بین‌المللی و حق کشورها در دفاع از حاکمیت و استقلال و تمامیت ارضیشان و جلوگیری از دخالت‌های خارجی را در پی داشته است.

جابری انصاری نیز در این دیدار تاکید کرد: مقاومت سوریه و پیروزی‌های پی در پی در نبرد علیه تروریسم و بازگرداندن امنیت و ثبات به همه کشورها و مناطق سوریه، فقط پیروزی ملت سوریه نیست، بلکه این پیروزی، همچنین برای ملت ایران و همه ملت‌هایی  که به حقوق خود در دفاع از سرزمین و استقلال و آزادی در تصمیم‌گیریشان اعتقاد دارند، است.

دو طرف در این دیدار بر اهمیت ادامه همکاری دوجانبه به‌ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم و تلاش‌های صورت گرفته برای یافتن راه حل‌های موفقیت آمیز برای بحران‌های منطقه، تاکید کردند.

در این دیدار بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه، و سفیر سوریه در ایران حضور داشت.

مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات روند آستانه درباره سوریه روز گذشته (سه‌شنبه) نیز سفری به مسکو داشت و با میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه و نماینده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه در خصوص آخرین تحولات منطقه و همکاری های دو کشور برای حل و فصل بحران سوریه گفت‌وگو و رایزنی کرد.

جابری انصاری همچنین در این سفر با الکساندر فومین معاون بین الملل وزیر دفاع روسیه و الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد. در این ملاقات که در مقر وزارت دفاع روسیه انجام شد، در خصوص تحولات سوریه و آخرین تلاش‌ها و ابتکارات سه کشور ضامن روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) برای کاهش تنش و حل بحران سوریه، گفت‌وگو و هماهنگی‌های لازم بعمل آمد.