سابا شامی، مشاور سیاسی حزب دموکرات آمریکا تاکید کرد خصومت عربستان با حزب الله لبنان به علت شکست‌های سعودی‌ها در سوریه در برابر حضور حزب الله است.  

سابا شامی در واشنگتن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: عربستان می‌خواهد اوضاع در یمن به نفع ریاض تغییر کند. به اعتقاد من، عربستان به این نتیجه رسیده است که همه ائتلاف‌هایی که برای کنار زدن بشار اسد از قدرت تشکیل شد، شکست خوردند.

او ادامه داد: عربستان از نظر راهبردی سوریه را به اهمیت یمن نمی‌داند. همانطور که می‌دانیم عربستان در صد سال گذشته حدود یک سوم از خاک یمن را به خاک خود ملحق کرد؛ بنابراین اوضاع یمن برای عربستان اهمیت راهبردی دارد. عربستان، ترکیه و دیگر طرف‌ها به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند در برابر طرفداران نظام ایستادگی کنند. خصومت عربستان با حزب الله از اینجا سرچشمه می‌گیرد.  

شامی افزود: عربستان با اجازه دادن به سعد الحریری برای مصاحبه زنده تلاش کرد تا خود را از باتلاقی که در آن گرفتار کرده است نجات دهد. این مصاحبه الحریری ابهامات را بیشتر کرد. الحریری شرایط غیرطبیعی در این مصاحبه داشت. شرایط الحریری تا حدی غیرطبیعی بود که به اعتقاد من به او ماده مخدری تزریق شده بود.

مشاور حزب دموکرات آمریکا ادامه داد: روشن بود که متن استعفانامه الحریری را یک لبنانی ننوشته است. همانطور که می‌دانیم زبان عربی الحریری قوی نیست و او در طول سال‌های گذشته، دوره‌هایی را برای تقویت زبان عربی خود و تقویت فن سخنرانی گذرانده است. این در حالی است که الحریری چند بار در مصاحبه اخیر، رشته کلام از دستش خارج شد و اسامی بعضی از مناطق لبنان را فراموش کرده بود.   

او خاطر نشان کرد: بعضی از اعضای مجلس نمایندگان و سنا که شخصا آن‌ها را می‌شناسم سوالات جدی از وزارت امور خارجه و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا درباره آنچه در لبنان رخ می‌دهد، مطرح کردند. آمریکا نمی‌خواهد لبنان طرفی در کشمکش‌ها در منطقه باشد.