روز گذشته حساب کاربری توئیتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای دقایق کوتاهی مسدود شد. مسئولان توئیتر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند غیرفعال شدن حساب کاربری ترامپ کاملا تصادفی و به دلیل خطای یکی از کارمندان این شرکت رخ داده است.

این رویداد به سرعت رسانه‌ای شد و برخی از مخالفان توئیت‌های ترامپ با انتشار پیام‌هایی از «کارمند خطاکار توئیتر» به خاطر این اشتباهش تشکر کردند. کاربران با انتشار پیام‌هایی زیر بیانیه توئیتر، به کارمند خطاکار توئیتر لقب «شوالیه»، «هرکول» و... دادند.

برخی نیز به رئیس توئیتر پیشنهاد دادند او را به یک سفر مجلل در آب‌های گرم کارائیب بفرستد. در همین حال، تعدادی از کاربران اعلام کردند جایزه صلح نوبل کمترین هدیه‌ای است که برای سپاسگزاری از کارمند خطاکار توئیتر که حساب کاربری رئیس جمهور جنجالی آمریکا را مسدود کرده، می‌توان در نظر گرفت.

حساب کاربری توئیتر ترامپ روز گذشته برای مدت ۱۱ دقیقه از دسترس خارج شد. مسئولان توئیتر اعلام کردند به محض اطلاع از این خطا، مجددا حساب کاربری رئیس جمهور آمریکا فعال شده است. در توضیح کتبی توئیتر درباره مسدود شدن موقت حساب کاربری ترامپ آمده است: «ما موضوع را پیگیری خواهیم کرد و همه اقدامات لازمه را انجام خواهیم داد تا چنین چیزی تکرار نشود.»

دونالد ترامپ یکی از معدود روسای جمهور آمریکا است که فعالیت گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به خصوص توئیتر دارد. توئیت‌های مکرر ترامپ همواره با انتقادات گسترده مواجه بوده است. او روزانه چندین مرتبه توئیت می‌دهد و به مخالفان خود حمله می‌کند.