ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از دیدار با فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس جمهور آلمان در مسکو گفت: ما درباره موضوعات بین المللی هم بحث و گفتگو کردیم، برای مثال در سوریه ما باید به سمت ریشه کنی کامل و برگشت ناپذیر تروریسم حرکت کنیم، ما باید تلاش‌های خود را برای تسهیل راه حل سیاسی مناقشه، بکار گیریم. ما همچنین درباره اوکراین بحث و گفتگو کردیم، رئیس جمهور آلمان برخی پیشنهادات را مطرح کرد.

ولادیمیر پوتین افزود: ما همچنین درباره ایران و بحران شبه جزیره کره بحث و گفتگو کردیم. این گفتگو‌ها به طور کل بسیار مفید بودند. این گفتگو‌ها در فضایی سازنده صورت گرفت. اطمینان دارم که این سفر برای توسعه بیشتر روابط بین دو کشور آلمان و روسیه مفید خواهد بود.

رئیس جمهور آلمان نیز گفت: ما درباره مشکلات واقعگرا هستیم، اما با پوتین توافق کردیم که بر روی بهبود روابط کار کنیم.

رئیس جمهور آلمان افزود: باید هدف روسیه و آلمان کاهش میزان قابل پیش بینی نبودن روابط دوجانبه باشد.

رئیس جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد سفر همتای آلمانی اش به مسکو تقویت روابط بین دو کشور روسیه و آلمان را باعث شود.

ولادیمیر پوتین در دیدار با فرانک والتر اشتاینمایر گفت: می‌خواهم ابراز امیدواری کنم که سفر شما عامل محرک خوبی برای توسعه روابط دوجانبه باشد و به تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور (آلمان و روسیه) کمک کند.

فرانک والتر اشتاینمایر هم خطاب به رئیس جمهور روسیه به موضوع بهبود روابط آلمان و روسیه اشاره کرد و گفت: امیدوارم گفتگو‌های امروز در مسکو باعث بهبود روابط بین دو کشور آلمان و روسیه شود.

 

اشتاینمایر در گفتگو با خبرنگاران بعد از دیدار با پوتین در کرملین گفت: «ما راه بسیار زیادی تا روابط عادی داریم.»