دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا یکی از طرفداران «وینستون چرچیل»، نخست وزیر اسبق انگلیس است. به گونه‌ای که پس از ورود به کاخ سفید دستور داد مجسمه چرچیل را که در دوران اوباما از کاخ سفید بیرون برده شده بود، به این محل بازگردانند.

با این حال، «نیکلاس چرچیل سومز»، نوه نخست وزیر دوران جنگ انگلیس و از اعضای پارلمان این کشور، علاقه چندانی به رئیس جمهور آمریکا و اظهارات نابخردانه او ندارد. به گونه‌ای که در یکی از توئیت هایش، ترامپ را با لقب «احمق دیوانه» توصیف کرد.

نوه چرچیل زمانی چنین لقبی به رئیس جمهور آمریکا داد که ترامپ در یکی از توئیت هایش گسترش افراطی‌گرایی را با رشد ۱۳ درصدی جرایم در انگلیس مرتبط دانست. ترامپ در یکی از توئیت هایش نوشت: «بنابر گزارش ها، رشد ۱۳ درصدی جرایم در انگلیس در طول یک سال، موجب اشاعه خطرات گروه‌های افراط گرا شده و این برای امنیت آمریکا خوب نیست.»

سومز ۶۹ ساله که در حال حاضر یکی از اعضای حزب محافظه کار پارلمان نیز است در پاسخ به ترامپ نوشت: «تو، احمق دیوانه، قانون کنترل تسلیحات را تثبیت کن.»

در همین حال، بسیاری از سیاستمداران برجسته انگلیس نیز در واکنش به توئیت ترامپ، با انتشار پیام‌هایی در حساب کاربری توئیتر، از رئیس جمهور آمریکا درباره لغو قانون محدودیت حمل اسلحه انتقاد کردند.