دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای آزادسازی شهر رقه سوریه از چنگ داعش را یک پیروزی کلیدی در برابر این گروه تروریستی خواند. او در بخشی از بیانیه خود اعلام کرد پس از بازپس‌گیری رقه، سوریه وارد مرحله جدیدی می‌شود و شکست کامل داعش در این کشور نزدیک است.

رئیس جمهور آمریکا در بیانیه مضحک خود تلاش کرده است پیروزی چشمگیر ارتش و نیروهای مردمی عراق و سوریه را در برابر گروه تروریستی داعش به آمریکا و متحدانش نسبت دهد.

در بیانیه ترامپ به مناسبت آزادسازی رقه آمده است: خوشحالم که اعلام کنم نیروهای دموکراتیک سوریه –متحدان ما در جنگ علیه گروه تروریستی داعش در سوریه– موفق شده‌اند رقه، پایتخت خودخوانده گروه تروریستی (داعش)، را آزاد کنند. نیروهای ما با همکاری یکدیگر همه شهر را از کنترل داعش خارج کردند.

شکست داعش در رقه دستاوردی مهم و کلیدی در مبارزه جهانی ما با داعش و ایدئولوژی شرورانه این گروه تروریستی است. با آزادسازی (پایتخت خودخوانده) داعش (در سوریه) و بخش بزرگی از مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی، پایان خلافت داعش نزدیک است. 

در ادامه بیانیه ترامپ آمده است: بزودی وارد مرحله جدیدی خواهیم شد؛ مرحله‌ حمایت ما از نیروهای امنیتی محلی، کاهش خشونت‌ها در سراسر سوریه و پیشبرد شرایط صلح پایدار در این کشور تا تروریست‌ها نتوانند دوباره به این کشور بازگردند و امنیت جمعی ما را تهدید کنند. ما به همراه متحدان و شرکایمان از گفتگوهای دیپلماتیک که به پایان خشونت‌ها و بازگشت آوارگان بیانجامد و انتقال قدرتی که خواست مردم سوریه را در نظر بگیرد، حمایت می‌کنیم.

ترامپ در ادامه بیانیه خود می‌افزاید: یکی از وعده‌های اصلی انتخاباتی من (در جریان رقابت‌های سال 2016) به مردم آمریکا شکست دادن داعش و مقابله با گسترش ایدئولوژی نفرت بود. به همین سبب، در نخستین روزهای ریاست جمهوری‌ام با صدور دستورهایی به فرماندهان و نیروهای آمریکایی اختیار تام دادم تا این هدف را تحقق بخشند. در نتیجه این اقدامات، موصل و رقه (دو پایتخت خودخوانده این گروه تروریستی در عراق و سوریه) آزاد شدند! در چند ماه گذشته ما با همکاری شرکایمان، پیروزی‌های بزرگتری را نسبت به چند سال گذشته کسب کرده‌ایم.

رئیس‌ جمهور آمریکا در پایان این بیانیه از متحدان آمریکا به سبب تلاش‌های بی‌دریغ و فداکاری‌هایشان قدردانی کرده و خطاب به داعش و حامیان آن‌ها هشدار داده است.