وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای در خصوص حمله به کنسولگری ایران در شهر اربیل اعلام کرد: اقدام تعرض و تخریب از پیش طراحی شده ساختمان کنسولگری ایران در اربیل را محکوم می‌کنیم.

فعالان شبکه‌های اجتماعی در کردستان عراق، یک ویدئوی 45 ثانیه‌ای منتشر کرده‌اند که در آن دیده می‌شود، شماری از کسانی که احتمالا از طرفداران حزب «دموکرات کردستان» به ریاست مسعود بارزانی، هستند، متعرض کنسولگری ایران شده‌اند. 

در نتیجه تبلیغات تحریک‌کننده و گمراه‌کننده حزب دموکرات، در این فیلم دیده می‌شود که تعدادی از طرفداران مسعود بارزانی، پرچم کنسولگری ایران در اربیل را پایین می‌کشند.

از زمانیکه نخست‌وزیر عراق دستور تأمین امنیت استان کرکوک و دیگر مناطق موردمنازعه میان اربیل و بغداد را صادر کرده است، تلویزیون‌ها و رسانه‌های وابسته یا نزدیک به مسعود بارزانی، مکرر علیه ایران و الحشد الشعبی اخبار نادرست منتشر می‌کنند.

این خبرها به قدری نادرست بود که حتی آمریکا، متحد بارزانی به آن واکنش نشان داد. ارتش آمریکا در این خصوص اعلام کرد، هیچ گونه گزارش یا شواهدی دال بر وجود یگان های سپاه پاسداران ایران در کرکوک و اطراف آن وجود ندارد.

رسانه‌های نزدیک به حزب پارتی مدعی شدند که الحشد الشعبی با حمایت ایران به کرکوک حمله کرده است، اما الحشد الشعبی اعلام کرد که اصلا وارد کرکوک نشده است.