خیراله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از سال گذشته با توجه به آمار بالای تردد برای سفر به عتبات عالیات به ویژه در روزهای نزدیک به اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، محورهای منتهی به مرزهای خروجی غربی در برنامه بهسازی و در سه محور، پروژه های چهارخطه کردن و بهسازی، با هدف افزایش ظرفیت تردد و ارتقای ایمنی و خدمات در اولویت اجرا قرار گرفت.

وی ادامه داد: پرترافیک ترین محور منتهی به مرز که تقاضای زیادی برای سفر به عتبات عالیات دارد، محور ایلام به صالح آباد و مهران است که از سال گذشته، عملیات بهسازی و چهارخطه کردن و حذف گره های ترافیکی و گلوگاه های آن آغاز و بخش‌هایی از آن به اتمام رسیده است. همچنین جاده فعلی ایلام به مهران بخصوص بخش منتهی به مرز، به صورت کامل بهسازی شده و محل هایی برای استقرار زائران حسینی پیش بینی شده است.

خادمی، دومین محور پرتردد در اربعین را محور اسلام آباد به سمت خسروی در استان کرمانشاه دانست و افزود: عملیات بهسازی و چهار بانده شدن در حال اجرا است و امسال 45 کیلومتر آن به زیر بار ترافیک خواهد رفت تا این محور نیز، با ظرفیت بیشتری به زائران خدمات دهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در محور اهواز - بستان - چزابه هم که عملیات چهارخطه کردن در دست اجرا است، امکانات خوبی برای زائران پیش بینی شده است و امیدواریم بهسازی این محور حدفاصل بستان تا چزابه، قبل از اربعین پایان یابد؛ ضمن اینکه از چزابه تا مرز نیز پیشتر چهار خطه شده است.

به گفته خادمی، بهسازی همه محورها و جاده های منتهی به مرزهای خروجی عتبات عالیات به صورت ویژه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است و امیدواریم سال آینده ظرفیت جاده ها بازهم افزایش یابد و زائران اربعین با زمان کمتر و ایمنی بیشتری در این محورها تردد کنند.