گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد که شماری از سرکرده های داعش را بازداشت کرده است.

طلال سلو سخنگوی نیروهای دموکراتیک تأکید کرد که این سرکرده ها از اعضای خارجی داعش هستند که طی چند ماه درگیری در شهر رقه بازداشت شده اند.

سلو اما نگفت که پس از محاکمه این تروریستها آیا به کشورهایشان باز خواهند گشت یا خیر.

روزنامه سعودی الحیات به نقل از این مسئول کُرد گزارش داد که شماری از سرکرده های خارجی داعش خودشان را به نیروهای دموکراتیک تحویل داده بودند.

سلو در ادامه آمار دقیقی از شمار سرکرده های برجسته داعش که بازداشت شده اند ارائه نکرد ولی گفت که مسئولین اطلاعاتی نیروهای دموکراتیک از این تروریستها بازجویی خواهند کرد.

سخنگوی نیروهای دموکراتیک تصریح کرد که «بازداشتیهای ویژه ای از داعش داریم که با افراد بازداشتی عادی در یک مکان قرار ندارند».

وی درباره احتمال تحویل این تروریستها اظهار داشت: بر اساس وضعیت میان ما و این کشورها (کشورهای غربی) باید توافق و موافقتی در خصوص تحویل دادن آنان صورت گیرد و همچنین ممکن است که این اتفاق (توافق) صورت نگیرد.

نیروهای دموکراتیک یک گروه متشکل از گروههای کُرد و عرب است که تحت حمایت آمریکا قرار دارند و در هفته جاری توانستند بر شهر رقه مسلط شوند.

آمریکا از چندی پیش از نیروهای کُرد حمایت کرد تا بتوانند بر شهر رقه مسلط شود. اکنون نیز سوالات بسیاری درباره سرنوشت سرکرده‌های داعش پس از تسلط بر این شهر مطرح شده است؛ خاصه اینکه کُردها و آمریکا با داعش بر سر خروج از این شهر به توافق رسیده بودند