وی به دنبال دیدار امروز با شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین تصریح کرد که قبل از هر چیز باید اطمینان حاصل کنیم که کره شمالی قصد دارد برنامه تسلیحاتی اتمی اش را متوقف کند.
او که برای زمینه سازی سفر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به چین سفر کرده است و موضوع کره شمالی از دیگر محورهای گفت و گوهایش با مقام های این کشور می باشد ، گفت : ما هم مجاری ارتباطی لازم را با کره شمالی در اختیار داریم و هم بررسی های لازم را در این باره انجام می دهیم.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی از قول تیلرسون آورده است : ما در بی ارتباطی کامل و در تاریکی و یا خاموشی بسر نمی بریم بلکه مجاری و کانال های ارتباطی با کره شمالی داریم .
کره جنوبی بر این باور است که مذاکرات مستقیم میان کره شمالی و آمریکا می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کرده و تنش ها را کاهش دهد و چین هم چنین ایده ای دارد و هر دو طرف را به گفت و گو تشویق کرده است.
گفته های وزیر خارجه در شرایطی است که امروز کره شمالی یک بار دیگر از آمریکا خواست اگر می خواهد کشورش به دریایی از آتش تبدیل نشود ، بسرعت به راهبردهای خصمانه اش علیه پیونگ یانگ پایان دهد.
کمیته صلح این کشور در بیانیه ای به دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تاخته و آورده است که او برخلاف اظهاراتش مبنی بر نابود کردن کره شمالی ، در صورت استمرار این رفتارهای روانی با نابودی روبرو خواهد شد.
همزمان خبرگزاری شین هوا گزارش کرده است که رییس جمهوری خلق چین و رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در پکن در باره سفر ترامپ در ماه نوامبر گفت و گو کرده اند.
این سفر بر اساس اعلام کاخ سفید به کشورهای کره جنوبی ، ژاپن ، چین ، ویتنام و فیلیپین بین روزهای سوم تا چهاردهم نوامبر انجام خواهد شد.