وزیران خارجه مصر، عربستان، امارات و بحرین روز گذشته (دوشنبه) به وقت محلی با ترتیب دادن نشستی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، مواضع خود را در قبال قطر یکپارچه و هماهنگ کردند.
وزیران چهار کشور عربی، ضمن بررسی گام های آتی در تعامل با قطر، بر پایبندی خود بر مواضع شان در خصوص ضرورت قطع حمایت های مالی قطر از تروریسم، تاکید کردند. 
در همین حال روزنامه العرب قطر در شماره روز سه شنبه خود نوشت: همه منتظر سخنرانی شیخ تمیم بن حمد امیر قطر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد هستند. 
این روزنامه به نقل از منبعی مطلع نوشت: سخنرانی وی بسیار عمیق و فراگیر و جامع خواهد بود. امیر قطر به مسائل مهمی چون مبارزه با تروریسم، مسئله فلسطین خواهد پرداخت که جهان عرب و اسلام و افکار مردم جهان را به خود مشغول کرده، است. وی همچنین بر مواضع قطر در خصوص بحران سوریه نیز تاکید خواهد کرد.
از سوی دیگر روزنامه الرایه قطر نیز با اشاره به توجه گسترده کشورهای عربی، حوزه خلیج فارس، منطقه و جهان به محتوای سخنرانی امیر این کشور نوشت، این سخنان در شرایط استثنائی که قطر در آن به سر می برد، ایراد خواهد شد.
این روزنامه نوشت که امیر قطر همچنین درباره دیدگاه دوحه و تلاش های مستمرش در خصوص مبارزه با ترورسیم و نقش قطر به عنوان همپیمان و شریک اساسی در ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش، سخن خواهد گفت.
عربستان ۱۵ خرداد به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، موریتانی، جزایر مالدیو و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کرد.
بحران جاری میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس همچنان ادامه دارد و میانجی گری های کویت و برخی کشورهای منطقه و غرب در این باره تاکنون نتیجه ای نداشته است.