ایندیپندنت در مطلبی نوشت گزارش‌ها حاکی از آن است که کارکنان کاخ سفید به همکاران خود درباره شنود مخفیانه مکالماتشان مظنون هستند و تقریباً همه مقامات ارشد کاخ سفید از بیم تحقیقات رابرت مولر، رئیس اسبق پلیس فدرال آمریکا و دادستان ویژه تحقیق درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، برای خود یک وکیل جنایی استخدام کرده‌اند. کارکنان کاخ سفید تصور می‌کنند همکارانشان ابزار شنود به خود وصل کرده‌اند و مخفیانه در حال گردآوری اطلاعات برای استفاده در تحقیقات مولر هستند.

در ادامه گزارش آمده است همزمان با آغاز ارائه مدارک درخواستی تیم مولر، موجی از نگرانی و اختلاف‌نظر کاخ سفید را فرا گرفته است. مقامات کاخ سفید درباره چگونگی واکنش به تقاضاهای دادستان با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند. مکالمه میان دو تن از وکلایی که برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، کار می‌کنند، از این اختلاف‌نظرها پرده برداشت. خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز مکالمه این دو وکیل را که در یک حرکت غیرحرفه‌ای، داخل یک رستوران در این باره با صدای بلند گفتگو می‌کردند، شنید.

خبرنگار نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به محتوای گفتگوی این دو وکیل، نوشت افزایش نگرانی‌ها در کاخ سفید درباره تحقیقات مولر، موجی از بی‌اعتمادی شدید را در میان کارکنان کاخ سفید به وجود آورده است و هر یک از آن‌ها تصور می‌کند دیگری در حال ضبط مکالماتش برای مولر است.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است علاوه بر ترامپ، جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد او، دان مک‌گن، مشاور حقوقی کاخ سفید و همچنین دیگر مقامات ارشد کاخ سفید نیز وکلای جنایی برای خود استخدام کرده‌اند.

رابرت مولر پس از اخراج جیمز کومی، رئیس سابق اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) مسئول تحقیقات درباره ارتباط احتمالی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و مقامات روسیه شد. ترامپ همواره هرگونه ارتباط با روسیه را در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا رد کرده است. کرملین نیز اتهامات درباره دخالت در جریان انتخابات اخیر آمریکا را بی‌اساس توصیف می‌کند؛ اما جامعه اطلاعاتی آمریکا معتقد است که مدارک دال بر دخالت روسیه در انتخابات آمریکاست.

دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد ترامپ، 11 ژوئیه سال جاری میلادی، ایمیلی را منتشر کرد که نشان می داد او ژوئن سال 2016 و در جریان رقابت های انتخاباتی آمریکا، با ناتالیا وسلنیتسکایا، وکیل روس، که اطلاعات محرمانه ای را درباره «هیلاری کلینتون»، نامزد شکست خورده حزب دموکرات در این انتخابات در اختیار داشت، دیدار کرده است. این اطلاعات ظاهراً از سوی دولت روسیه در اختیار ناتالیا وسلنیتسکایا قرار گرفته بود. بر اساس گزارش رسانه های آمریکا، در این دیدار علاوه بر دونالد ترامپ جونیور، جرد کوشنر و «پل مانافورت»، مدیر وقت کمپین انتخاباتی ترامپ، نیز حضور داشته‌اند. گزارش‌های مربوط به دیدار دونالد ترامپ جونیور و روس ها باعث تقویت گمانه‌زنی‌ها درخصوص دخالت ادعایی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا شده است.

تیم مولر که از 17 دادستان از جمله متخصصان در جرائم بین‌المللی و پول‌شویی تشلیک شده است، در هفته‌های اخیر تحقیقات خود را بر تحریف احتمالی اخبار و گزارش‌های رسانه‌های اجتماعی (از قبیل توییتر و فیسبوک) از جانب روسیه متمرکز کرده‌ است. مولر می‌گوید حکم بازرسی از حساب‌های کاربری جعلی در فیسبوک را دارد. فیسبوک این حساب‌های جعلی را ماه گذشته میلادی حذف کرد. این سایت همچنین به تازگی فاش کرده است تبلیغاتی به ارزش 100 هزار دلار را به شرکتی که با کرملین در ارتباط است، فروخته است.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که مولر قصد دارد با هوپ هیکس، مدیر روابط عمومی کاخ سفید، راینس پریبوس، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید، جاش رافل، سخنگوی جرد کوشنر، داماد ترامپ، جیمز برنهام، معاون مشاور  و مک‌گن، مشاور حقوقی کاخ سفید مصاحبه کند.