دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، و همسرش ملانیا، برای بررسی خسارت‌های ناشی از توفان هاروی، برای دومین‌بار پس از وقوع این توفان راهی ایالت تگزاس شدند. دونالد ترامپ و همسرش قرار است برای بررسی خسارت‌های به بار آمده بر اثر توفان سهمگین هاروی، از هیوستن، پرجمعیت‌ترین شهر ایالت تگزاس و لیک چارلز در ایالت لوئیزیانا، دیدن کنند.

ترامپ قرار است در سفر دوم خود به ایالت تگزاس، با آسیب‌دیدگان توفان و سیل و همچنین افراد داوطلب دیدار کند. 

توفان سهمگین هاروی تاکنون باعث کشته شدن دست کم 50 نفر و آوارگی بیش از یک میلیون نفر شده است. این توفان و سیلاب‌های ناشی از آن، خسارت‌های فراوانی را به ساختمان‌ها و منازل مسکونی در ایالت‌های تگزاس و لوئیزیانیا وارد کرده است. همچنین، روز پنج‌شنبه، یک کارخانه مواد شیمیایی در هیوستن آتش گرفت.

بر اثر وقوع توفان سهمگین هاروی و تعطیلی برخی از پالایشگاه‌ها در مناطق توفان‌زده، بهای بنزین به بالاترین سطح در دو سال گذشته رسیده است. ترامپ روز گذشته از کنگره این کشور درخواست کرد مبلغ 7 میلیارد و 85 میلیون دلار بودجه را برای جبران خسارت‌های ناشی از این توفان اختصاص دهد. ترامپ همچنین فردا (یکشنبه) را روز دعا (عزای عمومی) برای قربانیان و آسیب‌دیدگان توفان هاروی در این کشور اعلام کرده است. 

از سوی دیگر، یک مقام ارشد در شرکت صنایع شیمیایی «آرکما»، روز جمعه اعلام کرد پس از وقوع توفان هاروی، مواد شیمیایی خطرناک به منظور محافظت از مردم، در یک کارخانه در تگزاس نگهداری می‌شوند؛ زیرا انتقال این مواد در شرایط کنونی بسیار خطرناک است. از سوی دیگر، قطعی برق ناشی از جاری شدن سیلاب، خنک نگه داشتن این مواد شیمیایی را غیرممکن ساخته است. این مواد خطرناک در 9 کانتینر بزرگ نگهداری می‌شوند که یکی از آنها آتش گرفت و به مدت 9 ساعت در حال سوختن بود.